کاهش قیمت نفت در تب و تاب افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

کاهش قیمت نفت در تب و تاب افزایش نرخ بهره فدرال رزرو
با نگرانی از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و کاهش تقاضا، قیمت نفت کاهش یافت.
کد خبر : ۱۴۵۲۵۸

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز سه‌شنبه با وجود انتظارات از اینکه افزایش بیشتر نرخ بهره در ایالات متحده، به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، رشد اقتصادی را کاهش داده و تقاضای سوخت را محدود خواهد کرد، قیمت نفت کاهش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در ماه مارس با ۴۳ سنت کاهش به ۷۹.۲۲ دلار در هر بشکه رسید که ۰.۵ درصد کاهش در ساعت ۸:۵۲ صبح به وقت تهران نشان می‌دهد. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۶ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش به ۷۴.۲۷ دلار در هر بشکه رسید.

پس از اینکه چین، به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت و دومین مصرف کننده بزرگ جهان، مرز‌های خود را در آخر هفته برای اولین بار در سه سال گذشته باز کرد، روز دوشنبه هر دو قرارداد نفتی ۱ درصد افزایش داشتند. طبق پیش بینی دو مقام فدرال رزرو ایالات متحده در این هفته انتظار می‌رود که نرخ سیاست فدرال رزرو، که اکنون بین ۴.۲۵ درصد تا ۴.۵ درصد است باید به محدوده ۵ تا ۵.۲۵ درصد افزایش یابد تا نرخ تورم بالاتر را کنترل کند.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو اعلام کردند که داده‌های جدید تورم در اواخر این هفته به آن‌ها کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که آیا می‌توانند سرعت افزایش نرخ بهره را در جلسه آتی خود کاهش دهند یا خیر و به جای جهش‌های بزرگ‌تر در سال ۲۰۲۲، تنها یک چهارم واحد افزایش یابد.

طبق منابع و اسنادی که روز دوشنبه توسط رویترز بررسی شد، چین هم دومین دسته از سهمیه‌های واردات نفت خام در سال ۲۰۲۳ را صادر کرد که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، مجموع سهمیه امسال را ۲۰ درصد افزایش داد. اما تحلیل گران هشدار دادند که ممکن است احیای تقاضای چین نقش محدودی در افزایش قیمت نفت تحت فشار نزولی اقتصاد جهانی داشته باشد. سرزندگی اجتماعی شهر‌های بزرگ چین به سرعت در حال بهبود است و شروع مجدد تقاضای چین ارزش آن را دارد. با این حال، با توجه به اینکه بهبود مصرف هنوز مورد انتظار است، قیمت نفت به احتمال زیاد پایین و محدود خواهد ماند.

نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده احتمالاً ۲.۴ میلیون بشکه کاهش یافته است و ذخایر محصولات تقطیری نیز اندکی کاهش یافته است. قرار است گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا اطلاعات مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا را بعد از ظهر سه شنبه منتشر کند. اداره اطلاعات انرژی، بازوی آماری وزارت انرژی ایالات متحده، ارقام خود را بعد از ظهر روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر