نحوه شکایت به قبض گاز / قبض گاز چه کسانی رایگان می‌شود؟

مشترکانی که به صورتحساب محاسبه گازبهای خانگی خود اعتراض دارند می‌توانند شکایت خود را در سایت شرکت ملی گاز ثبت کنند.
کد خبر : ۱۴۵۲۶۳

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بر اساس بند (ک) تبصره ۱۵ بودجه سال ۱۴۰۱، گاز مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی رایگان است. منابع لازم برای این امر و تحقق این بند قانونی از طریق افزایش تعرفه گاز مشترکان پرمصرف تأمین می‌شود. علاوه بر آن همچنین گازبهای مشترکانی که در ماه‌های بسیار سرد سال، مصرفشان حداکثر ۷۰ درصد الگوی متعارف باشد، مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف و مصرف آن دوره برای مشترک بدون هزینه (رایگان) خواهد بود.

 

چند درصد از گاز مصرفی توسط مشترکان پر مصرف استفاده می‌شود؟

 

همچنین گفتنی است که ۶۵ درصد از حجم گاز مصرفی بخش خانگی در دوره سرد سال ازسوی مشترکان پرمصرف (پلکان ۴ تا ۱۲) مصرف می‌شود و در عین حال، بیشترین مقدار یارانه پنهان انرژی را مشترکان پرمصرف دریافت می‌کنند و بیش از ۶۴ درصد از مشترکان که در پلکان نخست تا سوم قرار دارند، تنها ۳۵ درصد حجم گاز مصرفی بخش خانگی در دوره سرد سال را مصرف می‌کنند که تعرفه آن‌ها افزایشی نداشته است.

 

تعرفه مشترکان با مصرف متعارف که در سه پله اول قرار دارند، نسبت به پارسال افزایشی نداشته و صورتحساب آن‌ها مشابه سال‌های گذشته است. همچنین آن دسته از مشترکان خانگی که مصرف گاز آن‌ها در ماه‌های سرد سال نسبت به سال گذشته کمتر شود، به ازای هر یک درصد کاهش، مشمول تخفیف پاداش صرفه‌جویی معادل ۳ درصد خواهند شد که این تخفیف تا سقف ۴۵ درصد گازبها در صورتحساب آن‌ها اعمال می‌شود.

 

همچنین هر یک از مشترکان که به صورتحساب محاسبه گازبهای خانگی خود معترض هستند می‌توانند شکایت خود را در سامانه بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران ثبت کنند همه متقاضیان و مشترکان گاز طبیعی می‌توانند درخواست‌های خود به‌منظور دریافت خدمات را از آدرس www.nigc.ir/services دنبال کنند.

ارسال‌ نظر
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
۰
سه ماه برام ۱۷۰هزارامده تاتاریخ۱۰/۱۰/۱۴۰۱بیست روز قبض تاسرماه امده ۲۳۰۰۰۰۰دومیلیون سیسصدهزارتومان یه خونه مگه چقدراستفاده میشه رفتیم رسیدگی نشده گاز ملایر
فیلم و پخش زنده
بیشتر