قیمت نفت افت کرد

وضعیت خوب ذخایر نفت خام و سوخت ایالات متحده، نگرانی‌های درباره کاهش تقاضا را دوباره برانگیخت و قیمت نفت افت کرد.
کد خبر : ۱۴۵۲۹۸

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه داده‌های صنعت نشان داد که افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام و سوخت در ایالات متحده، به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، نگرانی‌ها در مورد تقاضای سوخت را دوباره برانگیخت و قیمت نفت را با پشت سر گذاشتن افزایش‌های قبل کاهش یافت.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۵۹ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش به ۷۴.۵۳ دلار در هر بشکه در ساعت ۵:۰۴ صبح به وقت تهران، رسید، در حالی که معاملات آتی نفت برنت با ۶۲ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش به ۷۹.۴۸ دلار در هر بشکه رسید.

منابع با استناد به داده‌های موسسه نفت آمریکا (API) گفتند که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۶ ژانویه ۱۴.۹ میلیون بشکه و هم زمان، ذخایر محصولات تقطیری شامل نفت گرمایشی و سوخت جت حدود ۱.۱ میلیون بشکه افزایش یافت. تحلیل گران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که ذخایر نفت خام ۲.۲ میلیون بشکه و ذخایر محصولات تقطیری ۵۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.

بازار نفت با نگرانی از افزایش نرخ بهره آمریکا برای مهار تورم، روند کاهشی یافته که باعث رکود اقتصادی و کاهش تقاضای سوخت می‌شود و امید‌های رشد تقاضای سوخت در چین، به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، را خنثی می‌کند، در حالی که این کشور محدودیت‌های کووید را کاهش داده و سفر‌های بین المللی از سرگیری می‌گیرد.

تمرکز اصلی این هفته به داده‌های تورم ایالات متحده است که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود. به گفته تحلیل گران، اگر تورم کمتر از حد انتظار باشد، دلار را پایین خواهد آورد. دلار ضعیف‌تر می‌تواند تقاضای نفت را افزایش دهد در حالی که خرید این کالا را با سایر ارز‌ها ارزان‌تر می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها