با دستور رئیس جمهور انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت ٢٣ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ویلایی استان یزد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر به استان یزد، از واحدهای مسکونی ساخته شده بازدید کرد.
کد خبر : ۱۴۵۴۰۶

به گزارش ایبِنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به استان یزد، عصر امروز پنج‌شنبه در منطقه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان مهریز حضور یافت و از واحد‌های مسکونی ساخته شده بازدید کرد.

رئیس جمهور همچنین ضمن گفتگوی بی‌واسطه با برخی ساکنان این واحد‌های مسکونی میزان رضایت آن‌ها از خانه‌های ساخته شده و نیز شرایط پرداخت اقساط آن را جویا شد.

در ادامه با حضور و دستور آیت‌الله رئیسی و با نام حضرت زهرا (س) عملیات اجرایی ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در ۴ شهر تفت، ابرکوه، اردکان و کاریزبوم آغاز شد.

با دستور رئیس جمهور همچنین عملیات واگذاری ۳۳۰ واحد مسکن ویلایی یک طبقه حیاط‌دار در شهر‌های مهریز و یزد آغاز شد.

رئیسی در ادامه در جمع اهالی این منطقه حضور یافت و در سخنان کوتاهی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، عشق به اهل بیت (ع)، دین‌مداری و ولایتمداری را از ویژگی‌های برجسته مردم استان یزد بویژه شهرستان مهریز عنوان کرد و گفت: از حضور در جمع عاشقان اهل بیت (ع) و محبان حضرت زهرا (س) بسیار خرسندم و همچنین بسیار خوشحالم که با اقدامات صورت گرفته و مشارکت شما مردم مشکل مسکن بخش قابل توجهی از اهالی این منطقه در حال مرتفع شدن است.

رئیس جمهور واحد‌های مسکونی تک واحدی و حیاط‌دار این شهر را متناسب با فرهنگ مردم این منطقه عنوان کرد و گفت: تجربه‌ای که در شهرستان مهریز با موفقیت انجام شده باید در دیگر نقاط استان بلکه نقاط مختلف کشور تکرار شود.

آیت‌الله رئیسی ضمن ابراز خرسندی از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در یزد، گفت: ما در دولت مصمم هستیم دغدغه‌ها و مشکلات اولویت‌دار مردم از جمله مشکل مسکن را حل کنیم و امیدواریم با روحیه انقلابی و جهادی وزرا، استانداران و مسئولین شهرستان‌ها، کاهش مستمر مشکلات شما مردم را شاهد باشیم.

رئیس جمهور در ادامه رفع مشکلات در زمینه ازدواج جوانان، اشتغال و مسکن را از جمله موضوعات بسیار مهم مورد تأکید دولت دانست و اظهار داشت: هر چه در حل این مسایل اهتمام بیشتری داشته باشیم به همان میزان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

رئیسی با بیان اینکه حفظ اصالت و تربیت دینی از مسایل بسیار مهم در حفظ کانون و بنیان خانواده است، گفت: بحمدالله مردم عزیز و انقلابی یزد که به استان قنات و قنوت و دارالعباده مشهور است به مسأله محوری خانواده توجه ویژه‌ای دارند و نباید بگذارند این مسأله مهم مورد تهدید واقع شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز یکی از بحران‌های جدی در جوامع بشری فروپاشی بنیان خانواده‌هاست، اما به برکت اهل بیت (ع) در کشور ما کانون گرم و صمیمی خانواده همچنان اصل و محور است.

آیت‌الله رئیسی همچنین در پایان با اشاره به مزیت‌های بزرگ موجود در استان یزد از جمله در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری بر لزوم توجه ویژه به این ظرفیت‌ها برای رفع مشکل اشتغال مشکل جوانان این استان تأکید کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر