جزئیات جهش تولید شرکت‌های صنعتی بورسی/ صنعت خودرو و قطعات رکورد زد

گزارش مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی به بالاترین سطح سال ۱۴۰۱ رسیده است.
کد خبر : ۱۴۵۴۹۹

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات اقتصادی این مرکز در گزارشی با عنوان «پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در آذرماه ۱۴۰۱ بخش صنعت و معدن» عنوان کرده است که در آذر ماه ۱۴۰۱، شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی به بالاترین سطح در سال ۱۴۰۱ رسیده است؛ در این ماه شاخص تولید و فروش نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۱۲/۹ و ۱۵/۷ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۲/۷ و ۳/۶ درصدی مواجه شده است.

 

براساس این گزارش در این ماه رشته فعالیت خودرو و قطعات رکورد جدیدی ثبت کرده است و شاخص تولید و فروش آن به ترتیب رشد ۴۸/۴ و ۸۶/۷ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل ثبت کرده است. همچنین، شاخص تولید رشته فعالیت دارو به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسیده است و نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش ۲۵/۶ درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش ۷ درصدی داشته است. در آذرماه ۱۴۰۱، شاخص تولید و فروش رشته فعالیت ماشین آلات و تجهیزات روند صعودی خود در سال ۱۴۰۱ را ادامه داده و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب رشد ۳۵/۵ و ۹۵ درصدی را ثبت کرده است.

 

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس می‌افزاید در آذرماه ۱۴۰۱ نرخ رشد ماهیانه قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی رشد مثبت ۰/۲ درصدی را ثبت کرده است و رشد نقطه به نقطه به ۳۵/۴ درصد رسیده است. درنهایت، میانگین سالیانه شاخص قیمت هم در آذرماه ۱۴۰۱ روند نزولی یکسال اخیر خود را ادامه داد و با ‍۲/۱ واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل، میزان ۴۹/۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در این ماه رشته فعالیت دارو همانند آبان ماه مجدداً با افزایش قیمت مواجه بوده و نرخ رشد ماهیانه ۹/۳ درصدی داشته است.

 

جزئیات جهش تولید شرکت‌های صنعتی بورسی/ صنعت خودرو و قطعات رکورد زد

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر