عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در گفتگو با ایبنا خبر داد؛

جزئیاتی از لایحه بودجه ۱۴۰۲/ تامین ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر سیگار

حاجی دلیگانی از تامین ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر سیگار در بودجه سال آینده خبر داد.
کد خبر : ۱۴۵۵۱۹

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به جزئیات لایحه بودجه گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ و در بحث تأمین منابع از محل درآمدهای مالیاتی حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.


عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲ در سه بخش درآمدهای مالیاتی مد نظر قرار گرفته است، گفت: یکی درآمدهای مالیاتی پیشین، دوم ایجاد پایه‌های مالیاتی جدید و سوم مالیات بر سیگار که ۲۰ هزار میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.


عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس اظهار داشت: همچنین در بودجه سال آینده ۷۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت حقوق کارکنان دولت و ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.

 

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: تبصره ۱۴ که مربوط به هدفمندی یارانه‌ها بود در لایحه بودجه سال آینده حذف شده و بخشی از منابع آن جزء منابع عمومی در بودجه لحاظ شده و توجیه این بوده که این بخش از درآمدها ماهیت یارانه‌ای نداشته است البته این کار دولت خلاف قانون هم نیست.

 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس یازدهم در پایان افزود: سهم یارانه های نقدی در بودجه سال آینده ۳۶۰ هزار میلیارد تومان است و ۱۰۴ هزار میلیارد تومان هم برای یارانه نان در نظر گرفته شده است.

نویسنده: عباسی مزار
فیلم و پخش زنده
بیشتر