قیمت طلای جهانی ثابت ماند

با امید به سرعت افزایش کندتر نرخ بهره فدرال رزرو، قیمت طلا به ۱۹۲۹ دلار در هر اونس رسید که بالاترین میزان از اواخر ماه آوریل بود.
کد خبر : ۱۴۵۵۵۰

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه قیمت طلا، پس از صعود به بالاترین حد خود، نزدیک به ۹ ماه اخیر، ثابت ماند، در حالی که کاهش ارزش دلار و انتظار‌های افزایش آهسته‌تر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا بر جذابیت طلا افزود. هر اونس طلا تا ساعت ۹:۲۸ صبح به وقت تهران، جایگاه خود را در ۱۹۱۸.۶۶ دلار حفظ کرد. در اوایل جلسه، قیمت‌ها به ۱۹۲۹ دلار در هر اونس رسید که بالاترین میزان از اواخر ماه آوریل بود. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۹۲۳.۲۰ دلار رسید. شاخص دلار ۰.۳ درصد کاهش یافت و طلا بر حسب قیمت دلار را جذاب‌تر کرد.

اکنون فدرال رزرو در کانون توجه قرار دارد. ایلیا اسپیواک، گفت: این بازار بر این عقیده است که سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو کند می‌شود و ممکن است به زودی به پایان برسد، که به طلا کمک می‌کند. قیمت‌ها حمایت خوبی در حدود ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۰ دلار دارند. سطح کلیدی بعدی مقاومت حدود ۱۹۷۰ دلار خواهد بود. سال گذشته فدرال رزرو نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه (bps) و چهار بار افزایش داد، قبل از اینکه در ماه دسامبر به ۵۰ واحد افزایش یابد. بیشتر معامله گران انتظار دارند در جلسه سیاست‌گذاری بعدی بانک مرکزی ایالات متحده در تاریخ ۳۱ ژانویه تا ۱ فوریه، ۲۵ واحد افزایش یابد.

شمش، دارایی بدون سود است و طلا با وجود نرخ‌های پایین‌تر سود می‌برد در حالی که سود سایر دارایی‌ها مانند اوراق قرضه دولتی و دلار را کاهش می‌دهد. سرمایه‌گذاران هم منتظر داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، هستند.

نقره اسپات پس از رسیدن به اوج دو هفته ای، با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۴.۳۷ دلار رسید. نقره، یک دارایی امن است، اما برای تولید کالا‌هایی شامل پنل‌های خورشیدی، خودرو و لوازم الکترونیکی نیز استفاده می‌شود. ما پیش‌بینی می‌کنیم که نقره در کنار طلا عملکرد خوبی داشته باشد، در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال جایگزین‌های ارزان‌تری برای طلا هستند. پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۶۵.۴۶ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۲ درصد کاهش به ۱۷۶۷.۶۹ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها