رشد اشتغال جهانی در سراشیبی سقوط

سازمان بین‌المللی کار (ILO) اعلام کرد که انتظار می‌رود رشد اشتغال جهانی در سال جاری به شدت نزول کند.
کد خبر : ۱۴۵۵۷۶

به گزارش ایبِنا به نقل از اینوست، سازمان بین‌المللی کار (ILO) اعلام کرد که انتظار می‌رود رشد اشتغال جهانی در سال جاری به شدت نزول کند و به یک درصد در مقایسه با دو درصد سال ۲۰۲۲، تحت تاثیر عواقب اقتصادی جنگ در اوکراین، تورم بالا و سیاست‌های پولی سخت‌تر کاهش یابد.

 

 سازمان بین‌المللی کار در گزارشی درباره روند‌های جهانی اعلام کرد که در عین حال، انتظار می‌رود تعداد افراد بیکار در جهان در سال ۲۰۲۳ با سه میلیون نفر افزایش به ۲۰۸ میلیون نفر برسد، در حالی که تورم بر دستمزد واقعی تاثیر خواهد گذاشت.

 

کمبود مشاغل جدید در زمانی به کشور‌ها ضربه می‌زند که بسیاری از شوک اقتصادی ناشی از همه‌گیری جهانی بهبود می‌یابند و پس از لغو محدودیت‌های شدید قرنطینه توسط پکن، ویروس کرونا در چین در حال نفوذ است.

 

ریچارد سامانز، مدیر بخش تحقیقات سازمان بین‌المللی کار و هماهنگ کننده گزارش تازه منتشر شده این سازمان گفت: «کاهش رشد اشتغال جهانی به این معنی است که ما انتظار نداریم خسارات ناشی از بحران کووید-۱۹ قبل از سال ۲۰۲۵ جبران شود.»

 

سازمان بین‌المللی کار بیان کرد که پیشرفت در کاهش تعداد مشاغل غیررسمی در جهان نیز احتمالا در سال‌های آینده معکوس خواهد شد.

 

پیش‌بینی مشاغل جهانی کمتر از برآورد قبلی سازمان بین‌المللی کار برای رشد ۱.۵ درصدی طی سال ۲۰۲۳ است.

 

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد: «کاهش فعلی به این معنی است که بسیاری از کارگران مجبور خواهند بود مشاغل با کیفیت پایین‌تر، اغلب با دستمزد بسیار پایین و گاهی اوقات با ساعات ناکافی را بپذیرند. علاوه بر این، از آنجایی که قیمت‌ها سریع‌تر از درآمد اسمی نیروی کار افزایش می‌یابد، بحران هزینه‌های زندگی باعث می‌شود افراد بیشتری به سمت فقر سوق داده شوند».

 

سازمان بین‌المللی کار اضافه کرد که اگر اقتصاد جهانی کند شود، وضعیت احتمالا بدتر خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر