27 دی 1401 - 17:26
سخنگوی وزارت صمت:

سهم صنعت و معدن از تسهیلات بانکی ۳۵ درصد افزایش یافت

سهم صنعت و معدن از تسهیلات بانکی ۳۵ درصد افزایش یافت
سهم بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات بانکی از ۳۰ درصد در سال قبل به ۳۵ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۴۵۶۰۹

به گزارش ایبِنا، امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صمت گفت: ۷۸۲ همت در ۸ ماهه امسال به بخش صنعت و معدن تسهیلات داده شده است که این میزان ۶۷ درصد رقم مصوب برای کل سال ۱۴۰۱ است.

 

به گفته وی، بر اساس توافق وزارت صمت و اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی قرار است امسال ۱۱۶۷ همت تسهیلات به بخش صنعت و معدن داده شود.

 

قالیباف ادامه داد: عملکرد ۷۸۲ همتی در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته است. همچنین سهم بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات از ۳۰ درصد در سال قبل به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

 

مشاور وزیر صمت با تاکید بر سیاست این وزارتخانه در افزایش سهم تامین مالی بصورت زنجیره‌ای افزود: در ۹ ماهه امسال ۴۴ همت از طریق انتشار اوراق گام تامین مالی شد که در مقایسه با مجموع دو سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ که ۹ همت بود جهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

 

تامین مالی زنجیره‌ای به روشی گفته می‌شود که واحد‌های تولیدی که در طول هم هستند با یک بار اخذ تسهیلات، تامین مالی شوند. در این روش کارایی نقدینگی افزایش و شفافیت گردش مالی شفاف می‌شود.

 

قالیباف درباره استفاده از صورتحساب الکترونیکی نیز گفت: ۲۲۳۰۰ فقره تسهیلات مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی به ارزش ۳۵.۷ همت در ۹ ماهه امسال پرداخت شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر