کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق تصویب شد

کلیات لایحه بودجه حدود ۷۰ درصد رای آورد که با در نظر گرفتن مجموع شرایط و واقعیت‌ها این کار انجام شد.
کد خبر : ۱۴۵۶۱۳

به گزارش ایبِنا، سید شمس الدین حسینی پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: ابتدا جا دارد از اعضای کمیسیون تلفیق و همینطور نمایندگان محترم دولت به ویژه سازمان برنامه بودجه و شخص آقای میرکاظمی تشکر کنم. ما با در نظر گرفتن مجموع شرایط و واقعیت‌ها کلیات لایحه بودجه را تصویب کردیم لذا هیچ کس از جمله رئیس سازمان برنامه بودجه همچنین ادعایی را نداشت که این بودجه، بودجه مطلوبی است.

 

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق در چهار روز به صورت سه شیفت کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را مورد بررسی قرار داد، تاکید کرد: مطابق قانون آیین نامه داخلی مجلس رسیدگی به لایحه بودجه دو شوری است یعنی ابتدا باید کلیات لایحه را بررسی و تصویب می‌کردیم و بعد از آن وارد شور دوم می‌شدیم.

 

حسینی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق باید حداکثر ظرف ۵ روز کلیات لایحه بودجه را بررسی می‌کرد، ادامه داد: این کمیسیون از روز شنبه هفته جاری کار بررسی کلیات را آغاز کرد لذا به خاطر اینکه روز آخر وقت کمتری نداشته باشیم تصمیم گرفتیم جلسات کمیسیون را در سه شیفت برگزار کنیم.

 

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: همانطور که آقای میرکاظمی تاکید کردند کاملا ما آیین نامه داخلی مجلس در زمینه بررسی کلیات لایحه بودجه را رعایت کردیم و منابع و مصارف بودجه عمومی، بودجه شرکت‌های دولتی، اعتبارات استانی، منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها و همه موضوعات را به دقت مورد بررسی قرار دادیم.

 

حسینی با بیان اینکه نمایندگان این کمیسیون با شناخت کافی و با توجه به گزارش‌های سازمان برنامه بودجه، وزرای مختلف اعم از اقتصاد، نفت، بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس کل بانک مرکزی، مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات و اتاق بازرگانی و تعاون، به کلیات لایحه رای دادند، ادامه داد: به نظر گزارش‌های ارائه شده و مباحث مطرح شده در کمیسیون فرصتی را فراهم کرد تا نمایندگان با اطمینان خاطر درباره جداول کلان لایحه رای دهند.

 

وی با بیان اینکه کلیات لایحه بودجه حدود ۷۰ درصد رای آورد، بیان کرد: در واقع ما با در نظر گرفتن مجموع شرایط و واقعیت‌ها این کار را انجام دادیم لذا هیچ کس از جمله رئیس سازمان برنامه بودجه هم چنین ادعایی را نداشت که این بودجه، بودجه مطلوبی است، اما واقعیت امر این است که با در نظر گرفتن شرایط موجود، ما کلیات بودجه را کلیات معقولی دریافت کردیم و ان شاءالله در شور دوم به جزئیات بودجه می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم که این بودجه را اصلاح و بهبود ببخشیم.

 

وی تاکید کرد: اولین دستور روز یکشنبه هفته آینده مجلس شورای اسلامی رسیدگی به کلیات لایحه در صحن مجلس خواهد بود.

 

در ادامه مسعود میرکاظمی پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در کمیسیون تلفیق گفت: ابتدا جادارد از نمایندگان کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تشکر کنم که طی ۴ روز و به صورت سه شیفت، فشرده و دقیق منابع و مصارف کلیات لایحه بودجه بررسی کردند.

 

وی با بیان اینکه نمایندگان در این جلسات برنامه‌های دولت را مورد نقد و بررسی قرار دادند، اظهار کرد: به واقع در جلسات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مباحث خوبی مطرح شد هم در این جهت که بعداً بخواهند اصلاحاتی در لایحه بودجه داشته باشند و هم اینکه ما توانستیم هدف گیری‌ها و نقطه نظرات دولت را در این جلسات بهتر بیان کنیم.

 

میرکاظمی تاکید کرد: بحمدالله این جلسات، جلسات خوب، دوستانه و صمیمی بود و با درصد بالایی دوستان نماینده به کلیات لایحه رای دادند و امیدواریم در مابقی مسیر هم بتوانیم تعامل خوبی با مجلس داشته باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر