افزایش ۶ درصدی شرکت‌های ورشکسته در ژاپن

طبق گزارش ها، تعداد ورشکستگی‌ها برای اولین بار در ژاپن در سه سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۴۵۷۵۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بر اساس نظرسنجی جدید بانک اطلاعاتی Teikoku، ژاپن اولین افزایش ورشکستگی شرکت‌ها در سه سال گذشته را در سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند. این گزارش نشان داد که در مجموع ۶۳۷۶ شرکت در سال گذشته در کشور اعلام ورشکستگی کردند که ۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ است. کل بدهی این شرکت‌ها تقریباً ۱۰۴ درصد افزایش یافت.

در این گزارش آمده که تنها صنعتی که افزایشی در ورشکستگی‌ها بین شرکت‌ها نداشته، تجارت است. در این میان، بخش خدمات که شامل هتل ها، سازمان‌های غیردولتی، آموزشگاه‌های زبان و ... می‌شود، از بدترین آسیب‌ها را داشته است. داده‌ها نشان داد که ۱۶۰۰ شرکت خدماتی در سال گذشته اعلام ورشکستگی کرده اند که ۱۲.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.

منطقه‌ای که بیشترین افزایش در تعداد ورشکستگی‌ها را داشت توهوکو بود که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد داشت. بر اساس گزارش جداگانه‌ای که جمعه گذشته توسط بانک اطلاعاتی تیکوکو منتشر شد، تعداد ورشکستگی‌های ناشی از افزایش قیمت‌ها در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۲.۳ برابر افزایش یافته است.

تورم ژاپن در ماه دسامبر به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسید. داده‌های وزارت امور داخلی این کشور نشان داد که رشد قیمت در توکیو در ماه گذشته بیش از پیش بینی‌ها بود و برای اولین بار از سال ۱۹۸۲ به ۴ درصد رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر