02 بهمن 1401 - 11:03
در دومین روز هفته؛

قیمت دلار در این بازار کاهشی شد

معاملات توافقی ارز با افت نسبی نرخ دلار و یورو در دومین روز بهمن آغاز شده است.
کد خبر : ۱۴۵۷۶۵

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در معاملات امروز (یکشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱) قیمت توافقی دلار آمریکا در بازار متشکل ارزی در شرایطی به رقم ۳۸۹۴۸ تومان رسیده است که آخرین نرخ دلار توافقی در صرافی ها، ۳۹۳۳۸ تومان است. این در حالی است که روز گذشته قیمت توافقی دلار آمریکا در بازار متشکل ارزی در محدوده ۳۹۰۰۰ هزار تومان قرار داشت.

قیمت دلار در این بازار کاهشی شد



از سوی دیگر، هر اسکناس یورو توافقی نیز در بازار متشکل ۴۲۳۰۰ تومان است که در حال حاضر، نرخ یورو توافقی در صرافی ها، ۴۲۷۲۳ تومان تعیین شده است که نسبت به روز قبل، تغییر چندانی ندارد.

بازار مبادله طلا و ارز در راه است

روز گذشته محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در نشست با جمعی از دانشجویان درباره بازار ارز و راهکار‌های دولت برای ساماندهی نرخ ارز پاسخ داد و گفت: امروز بانک مرکزی از نظر منابع و ذخایر ارزی و طلا هیچ محدودیتی ندارد و عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی در جامعه است.

وی با بیان اینکه اختیارات لازم برای مدیریت بازار ارز اخذ شده است، افزود: به زودی بازار مبادله طلا و ارز در راستای مدیریت بازار آزاد راه اندازی خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: مدیریت ارز نیازمند ایجاد آرامش در بازار است و با توجه به گشایش‌های خوب ارزی که اخیرا صورت گرفته، فضای مثبت روانی در بازار تقویت شده و نرخ ارز به ثبات بیشتری خواهد رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر