بانک جهانی:

اردن اوراق قرضه یورو را به مبلغ یک میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ تمدید کرد

ذخیره اوراق قرضه یورو بدون تغییر باقی ماند.
کد خبر : ۱۴۵۷۸۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از خبرگزاری اردنی عمون - بانک جهانی اعلام کرد که وام‌های چندجانبه بر بدهی خالص خارجی اردن تاثیر گذاشته اند، و در همین حال "ذخیره اوراق قرضه یورو بدون تغییر باقی ماند. "

این بانک در گزارش مانیتور اقتصادی افزود: بیشترین موارد استقراض چندجانبه اردن طی هشت ماهه اول سال ۲۰۲۲ از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی بوده است.


این گزارش حاکی از آن است که اردن تنها بخشی از اوراق قرضه یورو به مبلغ یک میلیارد دلار آمریکا را تمدید کرد که در ژوئن ۲۰۲۲ سررسید شد، زیرا اوراق قرضه بین المللی به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار در همان ماه با نرخ ۷.۷۵ درصد برای سررسید ۵.۵ سال منتشر شد.

طبق تعریف سازمان ملل، یوروباند اوراق قرضه‌ای است که توسط یک وام گیرنده در یک کشور خارجی منتشر می‌شود و به ارز‌های اروپایی (مثلاً دلار آمریکا، دلار کانادا، ین، یورو و غیره) صادر می‌شود که پذیره نویسی شده و توسط سندیکای بین المللی موسسات مالی فروخته می‌شود.

این بانک اعلام کرد که اشتراک این اوراق قوی بود و بیش از سه برابر بیشتر از عرضه بود. و این نشان دهنده اعتماد سرمایه گذاران به اردن و دسترسی مستمر آن به بازار‌های مالی خارجی است. "

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر