"بانک اول ابوظبی" اعلام کرد؛

پیش‌بینی کاهش نرخ رشد منطقه خلیج فارس به ۴.۲ درصد

بانک اول ابوظبی انتظار دارد نرخ رشد تولید ناخالص داخلی منطقه خلیج فارس پس از رشد ۶.۵ درصدی سال ۲۰۲۲ به حدود ۴.۲ درصد در ۲۰۲۳ برسد.
کد خبر : ۱۴۵۸۵۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از سی. ان. ان، بانک اول ابوظبی انتظار دارد که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی منطقه خلیج فارس پس از دستیابی به نرخ رشد ۶.۵ درصدی تا پایان سال ۲۰۲۲ به حدود ۴.۲ درصد برای سال جاری برسد.



از نظر بازار‌های مالی، این بانک در گزارش «چشم‌انداز سرمایه‌گذاری جهانی ۲۰۲۳» با عنوان «به سوی یک چرخه اقتصادی جدید» اعلام کرد که روند سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲ ممکن است تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ معتبر باشد، اما با توجه به انتظارات گزارش، مرحله بهبود آن‌ها در این بازار‌ها از تابستان شروع می‌شود.

این گزارش حاکی از آن است که افزایش روزافزون نرخ بهره منجر به کاهش علاقه سرمایه گذاران به سرمایه گذاری‌های سنتی مانند اوراق قرضه و سهام در مقایسه با سپرده‌های نقدی شده است.

ابتدا انتظارات بانک ابوظبی نشان می‌دهد که درآمد‌های نفتی قوی به حمایت از صادرکنندگان هیدروکربن در منطقه شورای همکاری خلیج فارس ادامه خواهد داد که به نوبه خود از فعالیت‌های بخش‌های غیرنفتی در منطقه حمایت می‌کند و منابع مازاد را به بودجه عمومی باز می‌گرداند.

با این حال، تلاش برای دستیابی به تنوع اقتصادی یکی از اهداف اصلی رشد اقتصادی در کشور‌های خلیج فارس است که به بخش‌های حمایتی مانند بخش گردشگری ورودی گسترش می‌یابد که همچنان در حال رشد است، زیرا تعداد گردشگران در برخی از کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس افزایش یافته است. سطوحی که از قبل از همه‌گیری فراتر رفته بود.

فعالیت‌های بخش صنعتی نیز در سرتاسر منطقه عربی از جمله عربستان سعودی و مصر گسترش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها