انتقاد چین از سیاست پولی آمریکا

چین از آمریکا خواسته تا سیاست پولی مسئولانه‌ای را با هدف جلوگیری از نکول در پرداخت بدهی‌هایش در دستور کار قرار دهد.
کد خبر : ۱۴۵۹۵۶

به گزارش ایبِنا و به نقل از راشاتودی، دولت چین از آمریکا به خاطر سهل‌انگاری در موضوع فاجعه بدهی بالای این کشور انتقاد کرده و خواستار اتخاذ سیاست‌های پولی مسئولانه‌تر در این کشور با هدف جلوگیری از به تعویق افتادن پرداخت معوقات شده است.

ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اخیراً به زیمباوه سفر کرده و نسبت به سوء استفاده چین از موضوع بدهی در این کشور جنوب آفریقا انتقاد کرده بود.

در واکنش به این صحبت‌ها سفارت چین در زیمباوه هم اعلام کرده بزرگترین کاری که آمریکا می‌تواند در قبال بدهی‌هایش در خارج از کشور انجام دهد این است که سیاست‌های پولی مسئولانه‌ای را در دستور کار قرار داده و مشکل بدهی عمومی‌اش را حل کند.

 

انتقاد چین از سیاست پولی آمریکا

 

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که چین ۷۷۰ میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا را در اختیار دارد که البته این رقم نسبت به سال ۲۰۱۳ که ۱.۳ تریلیون دلار بود به دو سوم کاهش پیدا کرده است.

در حال حاضر بدهی عمومی آمریکا به ۳۱.۴ تریلیون دلار رسیده و نمایندگان کنگره باید طی روز‌های آتی و برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال و نکول در پرداخت معوقات باز هم سقف بدهی عمومی این کشور را افزایش دهند.

یلن هشدار داده اگر سقف بدهی افزایش نیابد این وزارتخانه با کمبود پول مواجه خواهد شد و نمی‌تواند تعهدات آمریکا را پرداخت کند. این مسئله نه تنها به بزرگترین اقتصاد جهان ضربه می‌زند بلکه به نظام مالی جهان هم آسیب خواهد زد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر