رشد ملایم قیمت نفت در بازار جهانی

قیمت نفت در معاملات روز پنج‌شنبه درپی رشد کمتر از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا، اندکی افزایش یافت.
کد خبر : ۱۴۵۹۶۸

به گزارش ایبِنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۸۶ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۱ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۰ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید.

 

تحلیلگران موسسه مالی سیتی در یادداشتی نوشتند: بازار منتظر شفافیت بیشتر در خصوص تحریم آتی اتحادیه اروپا علیه فرآورده‌های نفتی روسیه و تاثیر متعاقب آن بر جریان تجارت و نشست هفته آینده وزیران اوپک پلاس است. تحریم اتحادیه اروپا علیه صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه، مایه نگرانی بازار مانده است و انتظار می‌رود تغییرات گسترده در کریدور‌های تجارت را رقم بزند.

 

قیمت نفت پس از آماری که رشد کمتر از حد انتظار ذخایر آمریکا را نشان داد، تغییر چندانی نکرد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ ژانویه، به میزان ۵۳۳ هزار بشکه افزایش پیدا کرده و به ۴۴۸.۵ میلیون بشکه رسیده است. این افزایش کمتر از افزایش یک میلیون بشکه‌ای بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بود، اما طبق آمار رسمی، سطح ذخایر نفت تجاری آمریکا، به بالاترین حد از ژوئن سال ۲۰۲۱ رسیده است. رشد این ذخایر، روند افزایشی قیمت‌ها را محدود کرده است، زیرا منعکس کننده تقاضای ضعیف برای سوخت و همچنین نگرانی‌های گسترده‌ای است که نسبت به کندی اقتصاد جهانی وجود دارد.

 

اقتصاددانان در نظرسنجی پیش بینی کردند اقتصاد جهانی امسال حدود دو درصد رشد می‌کند و ریسک بزرگتر، تنزل بیشتر نرخ رشد برآورد شده، است. این پیش بینی برخلاف خوش بینی گسترده‌ای است که از ابتدای سال میلادی جاری، در بازار‌ها مشاهده می‌شود.

 

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، منابع آگاه در اوپک پلاس اظهار کردند: احتمالا ادامه سیاست تولید فعلی این گروه در جلسه اول فوریه، تصویب خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر