08 بهمن 1401 - 11:22
آغاز فروش سهمیه جدید ارزی در شعب منتخب بانکی

چگونه با کارت ملی ۵ هزار یورو بگیریم؟

از امروز می‌توانید تا سقف ۵ هزار یورو، ارز مورد نیاز خود را خریداری کنید؛ اما افراد مشمول دریافت این ارز چه کسانی هستند؟
کد خبر : ۱۴۶۰۲۰

به گزارش ایبِنا، بانک مرکزی با هدف مدیریت بازار ارز و به منظور پاسخگویی به نیاز‌های مردم، میزان فروش ارز به مردم را از سقف ۲ هزار یورو به ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها افزایش داد.

 

بانک مرکزی هفته گذشته اعلام کرد از روز سه‌شنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، صرافی‌ها می‌توانند نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی تحت سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری» اقدام کنند.

 

صرافی‌ها همچنین می‌توانند نسبت به فروش منابع تامین‌شده از این محل به اشخاص حقیقی ایرانی بالای ۱۸ سال و حقوقی مقیم به صورت یک بار در سال برای هر مشتری و پس از احراز هویت وی تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها در سرفصل «تامین نیاز‌های ضروری» اقدام کنند.

 

آنطور که بانک مرکزی اعلام کرد، متقاضیان ارز می‌توانند از امروز؛ شنبه ۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ علاوه بر صرافی‌های مجاز، به شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات ایران برای خرید ارز در سرفصل تأمین نیاز‌های ضروری در سقف معادل ۵۰۰۰ یورو مراجعه کنند.

 

نرخ اعلامی ارز در پایگاه مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران به‌نشانی www.ice.ir با عنوان «آخرین نرخ» مجاز است.

 

براساس این سیاست جدید، از امروز تا اطلاع ثانوی می‌توانید با ارائه کارت ملی نسبت به سهمیه ارز خود اقدام کنید که البته فقط یک بار در سال هم می‌توان از آن استفاده کرد.

 

در ضمن فروش ارز صرفاً از طریق پرداخت معادل ریالی با کارت بانکی یا از طریق حساب بانکی به نام متقاضی و استعلام شماره تلفن همراه به نام متقاضی از سامانه شاهکار امکان‌پذیر است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر