تحلیل گر بازار سرمایه در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد:

توان بالای بورس برای جذب نقدینگی از بازار‌های رقیب

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در شرایط خیلی خوبی به سر می‌برد، زیرا بنیاد بازار سرمایه بسیار قوی است.
کد خبر : ۱۴۶۰۷۴

کاویان عبداللهی، تحلیل گر بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، گفت: یکی از دلایلی که رشد بازارسرمایه را فراهم کرده است، افزایش تورم کالا‌ها است، این موضوع موجب شده است تا از یک طرف ارزش دارایی شرکت‌های بورس مانند ساختمان، زمین، کارخانه و ... افزایش یابد و از طرف دیگر قیمت محصولات تولیدی کارخانه‌ها نیز تقویت شود.


وی افزود: افزایش نرخ کالا‌های تولید شده موجب شده است تا سود آوری شرکت‌های بورسی تقویت شود.این تحلیل گر بازار‌های مالی بیان داشت: از سوی دیگر اقدامات حمایتی دولت نیز شرایط رشد بازار سهام را فراهم کرده است.


این تحلیل گر بازار سرمایه تصریح کرد: برخی از شرکت‌های بورسی در حال تغییر برآیند فروش هستند، که این موضوع می‌تواند بازار سرمایه را بیش از گذشته جذاب کند؛ مانند فروش خودرو در بورس کالا. عبداللهی گفت: فروش خودرو در بورس کالا علاوه بر این که موفق شده است تا رانت خودرو را از بین ببرد، توانسته است درآمد شرکت‌ها را نیز افزایش دهد، در نهایت این سود به جای این که در جیب دلالان برود، به جیب شرکت و سهام داران می‌نشیند.


عبداللهی ابراز داشت: عملکرد شرکت‌های بورسی نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است، این موضوع موجب شده است تا نقدینگی از بازار‌های رقیب به سمت بازار سرمایه کوچ کند.


این فعال بازار سهام تصریح کرد: یکی از نیاز‌های بازار سرمایه و یکی از عواملی که موجب می‌شود پول‌ها به سمت بازار سرمایه سرازیر شود، افزایش ابزار‌های بازار سرمایه است. زیرا با استفاده از این ابزار‌ها می‌توان ریسک سرمایه گذاری در بازار سهام را کاهش داد. ابزار‌هایی مانند اختیار معامله برای کاهش ریسک بسیار مناسب است و این ابزار پیش بینی بازار سهام را آسان‌تر می‌کند.


این تحلیلگر بازار‌های مالی عنوان کرد: افزایش تعداد شرکت‌های بورسی موجب شده است ریسک سرمایه گذاری در بازار سهام در بلند مدت کاهش یابد، ضمن این که افزایش تعداد شرکت‌های بورسی موجب خواهد شد کوچ نقدینگی از بازار‌های رقیب به سمت بازار سهام شکل گیرد. وی افزود: بازارسرمایه آن قدر جذاب است که می‌تواند بازدهی بسیار بیشتر از تورم را نصیب سرمایه گذاران خود کند.


این کارشناس بازار‌های مالی عنوان کرد: یکی از مزیت‌های بازارسرمایه نسبت به سایر بازار‌های مالی «شفافیت» است، این شفافیت موجب شده است تا عدم اطمینان به بازارسهام کاهش یابد و با کاهش عدم اطمینان ورود سرمایه به بازار سهام تسهیل خواهد شد.


کاویان عبداللهی در پایان تاکید کرد: با توجه به تقویت سود آوری شرکت‌های بورسی، شاخص کل بازار سرمایه حداقل می‌تواند تا پایان سال تا ارتفاع کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی تقویت شود. در این بین شرکت‌هایی که رشد سود آوری بیشتری کسب کرده باشند، بیشتر از سایر سهام‌ها رشد خواهند کرد.

 

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
۰
مگر مافیای بازار رقیب اجازه میدخد بورس رشد کند ؟
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها