10 بهمن 1401 - 20:00

انجام ترخیص کالا در کمترین زمان ممکن

در دهمین جلسه ستاد پیگیری قرار شد مجوزدهی سازمان‌های متعدد به گمرک زمان دار شود تا ترخیص کالا در کمترین زمان ممکن انجام شد.
کد خبر : ۱۴۶۱۵۰

به گزارش ایبِنا؛ محمد رضوانی فر رییس کل گمرک ایران در دهمین جلسه ستاد پیگیری رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید در وزارت اقتصاد با اشاره به مشکل اصلی برخی تولیدکنندگان مبنی بر ترخیص کالا‌ها از گمرک گفت: بازنگری در دستورالعمل‌های رویه کارشناسی در گمرک داریم که قطعا بخشی از مشکلات صاحبان کالا برای ترخیص کالا‌ها حل خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: ۲۱ سازمان مجاور اعم از استاندارد و غذا و‌دارو انرژی اتمی و جهاد کشاورزی و ... داریم که مقرر است حداکثر تا ۷ روز استعلام و مجوز لازم را به گمرک ارائه دهند که این اتفاق عمدتا بسیار طولانی خواهد شد.

 

رضوانی فر افزود: تشریفات گمرکی تا حداکثر ۴ ساعت تمام می‌شود، اما منتظر مجوز‌های دیگر از سوی دیگر سازمان‌ها می‌مانیم. میتوانیم با حل این موضوع فرآیند و رویه‌های صادرات واردات عبور موقت و ترانزیت را به کمتر از یک روز کاهش دهیم. همچنین مقرر است بسته‌های حمایتی و خدمات گسترده‌تر برای شرکت‌های بورسی تهیه کنیم که ناظر بر سرعت ترخیص است.

 

در این جلسه مقرر شد مجوزدهی سازمان‌های متعدد به گمرک زمان دار شود تا ترخیص کالا در کمترین زمان ممکن‌انجام شد. سبحانیان معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی این پیشنهاد را داد و تاکید کرد که می‌توانیم موضوع را به معاون اول رییس جمهور ارائه دهیم تا دستورالعمل جدیدی در این خصوص ابلاغ کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر