12 بهمن 1401 - 12:35
بهادری جهرمی در حاشیه هیئت دولت:

۳۲ قلم کالای اساسی از امروز با تخفیف عرضه می‌شود

سخنگوی دولت گفت: ۳۲ قلم کالا که بیشتر مورد استفاده مردم هستند از امروز با قیمت‌های تخفیفی عرضه خواهند شد.
کد خبر : ۱۴۶۲۳۴

به گزارش ایبِنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش‌های وزیر کشور و وزیر بهداشت از اقدامات صورت گرفته در شهرستان خوی، اظهار داشت: الحمدلله حجم اقدامات متعددی برای بهداشت و درمان و امداد رسانی در حوزه توزیع گسترده چادر و امکانات مختلف صورت گرفته است، اما حجم تخریب به ویژه برودت زیاد هوا و سرمای زیاد منطقه مقدار زیادی اذیت کننده است.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور و معاون اول وی مجدد برای تقویت و تسریع هر چه بیشتر اقدامات و استمرار آن دستور اکید داشتند. از همکاری‌های مجموعه‌های جهادی نیز تقدیر و تشکر شد. دولت همپای نهاد‌های انقلابی و مجموعه‌های جهادی و مردمی خواهد بود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: معاون اول رئیس جمهور با حضور میدانی به صورت مفصل مباحثی را در خصوص تقویت این حوزه‌ها در جلسه دولت مطرح کرد. گزارش‌های نسبتاً خوبی هم در جلسه مطرح شد و آمار خوبی از قریب به چند هزار طرحی که تقریباً آماده افتتاح و بهره برداری در ایام دهه فجر هستند، ارائه شد.

بهادری جهرمی بیان کرد: برای مثال در حوزه صنعت، نرخ رشد صنعت فولاد توانست در این ایام رتبه اول جهانی را کسب کند و برخی از حوزه‌های رشد با سرعت خوبی در حال حرکت هستند و برخی از حوزه‌ها نیز نیازمند تقویت بیشتر هستند.

وی با اشاره به گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختتامیه جشنواره تئاتر فجر و آغاز جشنواره فیلم فجر، گفت: جشنواره تئاتر شهر با استقبال خوبی مواجه شد و روز گذشته نیز اختتامیه خوبی برگزار شد و جشنواره فیلم فجر نیز از امروز با اکران ۲۴ فیلم آغاز شده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: طرح ویژه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری نظام بانکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت از امروز آغاز می‌شود و مربوط به نمایشگاه شهر خانواده است و در محل مصلی تهران برگزار می‌شود. ارائه محصولات مورد نیاز خانواده‌ها از جمله پوشاک، صنایع دستی و مایحتاج عمومی خانواده‌ها با تخفیف‌های مناسب آغاز به کار کرده است.

بهادری جهرمی افزود: البته نمایشگاه شهر خانواده محدود به استان تهران نخواهد بود و به ترتیب در سایر استان‌ها نیز مشابه این نمایشگاه افتتاح خواهد شد و آغاز به کار خواهد کرد. فعالیت این نمایشگاه از دهه فجر آغاز شده و سایر استان‌ها نیز آغاز به کار خواهد کرد و تا مدت زمان خاصی هم امتداد خواهد داشت تا خانواده‌ها از امتیازات و تخفیفاتی که برای خرید در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند و زمان کافی داشته باشند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی با همکاری مجموعه‌های دولتی و خصوصی به ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای جشنواره مشابهی را در دستور کار قرار دادند که از امروز این طرح نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور اجرا می‌شود. ۳۲ قلم کالا که بیشتر مورد استفاده مردم هستند و نیاز روزمره زندگی مردم هستند از امروز که آغاز دهه فجر است، تا پایان ماه مبارک رمضان با قیمت‌های تخفیفی عرضه خواهند شد.

بهادری جهرمی افزود: برند‌های کالاها، مختلف هستند. برای مثال اگر پنیر در لیست این اقلام باشد، محدود به یک شرکت تجاری نخواهد بود. با این دو طرح که گفته شد ان شاءالله سعی می‌شود محصولاتی که بیشتر مورد نیاز است با شرایط مناسب‌تر و با تخفیفات بیشتر در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: البته به موازات این طرح‌ها، قانون ناظر بر اجرای طرح کالابرگ الکترونیک که اجرای آزمایشی آن در استان هرمزگان تقریباً تکمیل شده است به سایر استان‌ها توسعه پیدا می‌کند و در حال حاضر زیر ساخت این طرح در استان‌های قزوین، مرکزی و گیلان در حال تکمیل است و به تدریج مشابه طرح نان به سایر استان‌ها نیز حرکت خواهد کرد و شهروندان می‌توانند به صورت اختیاری از کالابرگ جای یارانه نقدی از این زیرساخت استفاده کنند.

سخنگوی دولت در رابطه با مصوبات هیئت وزیران در جلسه امروز گفت: لایحه تشکیلات، اختیارات و وظایف وزارت میراث و گردشگری بود که در دولت به تصویب رسید و پس از نهایی شدن تقویم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر