کاهش بی‌سابقه خرده‌فروشی در آلمان

کاهش بی‌سابقه خرده‌فروشی در آلمان
گزارش رسمی نشان داد که تورم و عدم اطمینان اقتصادی بالا در آلمان، قدرت خرید مصرف‌کننده و به تبع آن میزان خرده‌فروشی را کاهش داده است.
کد خبر : ۱۴۶۲۴۳

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، داده‌های منتشر شده توسط سرویس آمار کشور دستاتیس نشان داد که خرده‌فروشی در آلمان در ماه دسامبر به‌عنوان نشانه‌ قدرت خرید در این کشور حتی در فصل کریسمس کاهش یافت. داده‌ها نشان داد که تورم مارپیچی، بحران شدید انرژی و انتظار کند شدن بیشتر در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، فعالیت مصرف‌کننده را کاهش داده و باعث کاهش ۶.۴ درصدی فروش خرده‌فروشی نسبت به سال قبل در ماه دسامبر شده که بسیار بدتر از ۱.۸ درصد پیش‌بینی شده توسط اقتصاددانان است.

گردش مالی خرده فروشی ۵.۳ درصد کاهش ماهانه داشت، در حالی که در ماه نوامبر ۱.۹ درصد افزایش داشت. الکساندر کروگر، اقتصاددان ارشد، گفت: فعالیت ضعیف مصرف‌کننده نشانه سقوط در مصرف بود. فروش آنلاین و پستی نیز نسبت به ماه قبل ۳.۸ درصد کاهش و ۷.۲ درصد کاهش سالانه داشته است.

کارستن برزسکی، رئیس بخش کلان جهانی ING، گفت: کاهش شدید خرده‌فروشی نشان داد که حتی بازار کار نیز نمی‌تواند از تورم بالا و عدم اطمینان از کاهش مصرف خصوصی جلوگیری کند. توماس گیتزل، اقتصاددان ارشد بانک اقتصادی آلمان، توضیح داد که از دست دادن رفاه آلمان در سال گذشته منجر به کاهش مصرف شده است. او هشدار داد که این روند ادامه خواهد داشت در حالی که در حال حاضر تغییر کمی در این پویایی وجود دارد وی اضافه کرد که مصرف نامطلوب بر تولید اقتصادی این کشور در این سه ماهه تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

برچسب ها: تورم آلمان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر