14 بهمن 1401 - 15:45

واردات گوشت تا اردیبهشت ۱۴۰۲/ ذخیره‌سازی ۱۴.۵ هزار تن میوه شب عید

واردات روزانه گوشت گرم و فرآیند توزیع و عرضه در بازار برای کاهش قیمت آن تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.
کد خبر : ۱۴۶۳۰۳

به گزارش ایبِنا، شاهپور علایی‌مقدم در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به التهابات بازار گوشت قرمز اظهار کرد: زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، جو کیلویی ۲،۲۰۰ تومان بود. با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها جلوی فساد گرفته شد. در حال حاضر نرخ دلار، در میانگین جهانی بالا رفته و در کشور ما هم ارز دولتی برای تأمین و تدارک کالا‌ها ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

وی افزود: برای نیاز دام و طیور ۱۶ میلیون تن نهاده وارد می‌کنیم که نیاز به ارز دارد، وقتی نرخ ارز جهش پیدا می‌کند، به تبع میانگین آن هم در داخل و خارج افزایش می‌یابد.

 

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کنترل قیمت گوشت در یک هفته گذشته گفت: در میدان بهمن تهران لاشه گوشت با قیمت ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

علایی‌مقدم با اشاره به واردات گوشت گرم بیان کرد: گوشت مخلوط گوسفندی با قیمت ۲۲۰ هزار تومان، گوشت چرخ کرده گوساله ۱۷۰ هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله ۱۹۲ هزار تومان و ران و سردست ۲۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود و این واردات تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

 

ذخیره‌سازی بیش از ۱۴ هزار تن میوه شب عید

 

وی همچنین در مورد بازار شب عید گفت: برای تأمین کالا‌های اساسی شب عید از جمله روغن، شکر، مرغ، تخم‌مرغ و گوشت، پرتقال و سیب هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد.

 

علایی مقدم با بیان اینکه هم‌اکنون در حال خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید هستیم، افزود: برای تأمین میوه شب عید کشور به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن سیب و پرتقال نیاز است.

 

وی بیان کرد: تا ۱۵ بهمن خرید میوه شب عید به‌طور کامل انجام می‌شود و با قیمت منصفانه به مصرف‌کننده عرضه خواهد شد.

 

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه تأمین میوه شب عید وجود ندارد، گفت: ۷۵۰ هزار تن سیب در استان آذربایجان غربی و شرقی ذخیره‌سازی شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر