۵۵ درصد مبادلات خارجی روسیه با ارز‌های غیر از دلار است

وزیر دارایی روسیه گفت که این کشور اعتماد خود به دلار را از دست داده است.
کد خبر : ۱۴۶۵۶۷

به گزارش ایبِنا، آنتون سیلیوآنوف، وزیر دارایی روسیه، گفت که این کشور دیگر به دلار آمریکا اعتماد ندارد؛ چراکه این ارز به یک ابزار مالی غیرقابل اعتماد تبدیل شده است.

وی گفت: زمانی دلار، یورو و پوند انگلیس به عنوان اصلی‌ترین ارز‌های حساب ذخیره ارزی کشور‌ها به شمار می‌رفتند، اما شرایط نشان داده که دلار حالا یک ارز کاملا غیر قابل اعتماد است، به همین دلیل ما دیگر اطمینانی در استفاده از آن نداریم و اعتماد خود را از دست داده‌ایم.

وی با اشاره به اقدام روسیه در تغییر مبنای ارزی مبادلات تجاری به دیگر ارز‌ها تاکید کرد که روبل و ارز‌های ملی کشور‌های دوست نظیر یوآن به گزینه‌های روسیه تبدیل شده‌اند.

۵۵ درصد مبادلات خارجی روسیه با ارز‌های غیر از دلار است

مسکو به شکلی ادامه‌دار به تلاش‌ها در کنار گذاشتن دلار از مبادلات تجاری خارجی خود ادامه می‌دهد. طی سال‌های گذشته روسیه و برخی شرکای تجاری این کشور از جمله چین و هند استفاده از ارز‌های ملی خود در مبادلات دوجانبه را با هدف فاصله گرفتن از دلار و یورو افزایش داده‌اند.

وزیر دارایی روسیه تأکید کرد: در سال ۲۰۲۱ بخش قابل توجهی از مبادلات تجاری این کشور به دلار یا یورو انجام می‌شد، اما حالا یک سوم از این مبادلات به روبل و سهم روبل و دیگر ارز‌ها در این مبادلات به ۵۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته این وزیر روسیه، خوب بودن اوضاع اقتصادی شهروندان مهم‌تر از برابری نرخ ارز است. ما باید روی توسعه اقتصاد و چگونگی رشد درآمد مردم تمرکز کنیم.

برچسب ها: روسیه دلار یورو
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها