جریمه ۱۳۸ هزار میلیاردی برای یک خودروساز

براساس رأی جدید سازمان تعزیرات حکومتی شرکت بهمن موتور به دلیل گرانفروشی مشمول پرداخت جریمه ۱۳۸ هزار میلیارد ریالی شده است.
کد خبر : ۱۴۶۸۰۵

به گزارش ایبِنا،  براساس این حکم که در شعبه هفتم ویژه رسیدگی به تخلفات مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی صادر شده است شرکت بهمن موتور به دلیل گرانفروشی موظف به پرداخت مبلغ ۱۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومانی  شده است.

 

در این حکم تخلف گران فروشی شرکت بهمن موتور محرز و مسلم تشخیص داده شده و این شرکت مطابق ارزش ریالی تخلف که معادل ۹ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال است به ۳ برابر ارزش ریالی تخلف به میزان ۲۷ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال محکوم شده است، البته به لحاظ ماده ۱ مصوبه جلسه شصت و نهم شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری از سران قوا که تمامی جریمه‌های مندرج در قانون تعزیرات حکومتی و قانون نظام صنفی در هر مراتب به پنج بار افزایش پیدا کرده است، شرکت بهمن موتور باید جریمه ۱۳۸ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال را پرداخت نماید.

 

مطابق این حکم شرکت بهمن موتور مکلف به استرداد مبالغ اضافی اخذ شده در حق خریداران در بازده زمانی تخلف (سال ۱۴۰۰) می‌باشد. رأی صادره حضوری و ظرف مدت ۱۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در شعبه تجدیدنظر می‌باشد.

ارسال‌ نظر
اﻳﺮاﻥ
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
۰
اﮔﺮ اﻳﻦ ﺟﺮﻳﻤﻪ ﻫﺎ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﻴﺸﻮﺩ اﻻﻥ اﻳﻦ ﻭﺿﻊ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺳﺎﺯﻱ ﻛﺸﻮﺭ ﻧﺒﻮﺩ
فیلم و پخش زنده
بیشتر