لوکس فروش‌ها به چین سرازیر می‌شوند

لوکس فروش‌ها به چین سرازیر می‌شوند
پس از اینکه چین به تدریج سیاست "کووید صفر" را کنار گذاشت، شرکت‌های لوکس مشتاقانه منتظر حضور در بازار چین هستند.
کد خبر : ۱۴۶۹۸۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، با وجود رکود اقتصادی جهانی، شرکت‌های لوکس مشتاقانه منتظر هستند تا پس از یک سال رکورد سود و فروش در سال ۲۰۲۲، بازار‌های چین در سال ۲۰۲۳ را به دست بگیرند.

اولین گروه در جهان، "LVMH" (LVMH) با اعلام رکورد فروش حدود ۸۰ میلیارد یورو و سود خالص ۱۴ میلیارد یورو، نتایج عملکرد شرکت‌ها را فاش کرد و رئیس این گروه، برنارد آرنو اعلام کرد که او می‌خواهد این حرکت را در سال ۲۰۲۳ ادامه دهد.

گروه «آرامیس» نیز پس از فروش بیش از ۱۱.۶ میلیارد یورو با سود خالص ۳.۴ میلیارد یورو به رکورد سود دست یافت.
در مورد کرینگ، علیرغم پایان بد سال برای برند پرچمدار خود، گوچی، در چین، به فروش به ۲۰.۴ میلیارد یورو و سود خالص به ۳.۶ میلیارد یورو دست یافت.

فراری با فروش ۵ میلیارد یورویی "رکورد جدیدی" را اعلام کرد و گروه خودرو‌های لوکس سال گذشته ۱۳۲۲۱ خودرو را در سراسر جهان تحویل داد.

نتایج این بخش در سال ۲۰۲۲ به سختی تحت تأثیر پایان بد امسال در چین به دلیل محدودیت‌های بهداشتی قرار نگرفت، در حالی که LVMH رشد خود در ماه دسامبر را همراه با "کاهش" توصیف می‌کند.

تنها «آرمیس» تحت تأثیر قرار نگرفت، زیرا مدیر گروه، اکسل دوما، با اشاره به اتکا به «مشتریان محلی» گفت که «کاهش ترافیک در فروشگاه‌های ما تأثیری نداشت». وی همچنین از افزایش ۳۰.۷ درصدی فروش در منطقه آسیا و اقیانوسیه (به استثنای ژاپن) خبر داد.

صندوق بین المللی پول در برآورد‌های خود در ۳۱ ژانویه اعلام کرده بود که بازگشایی چین پس از کنار گذاشتن تدریجی سیاست "کووید صفر" و پایان قرنطینه اجباری پس از ورود به این کشور در ۸ ژانویه، قرار است این امکان را فراهم کند که رشد اقتصادی چین در سال آینده به ۵.۲ درصد برسد.

تحلیلگران گروه بانکی "UBS" (فدراسیون بانک‌های سوئیس) گفتند که سال ۲۰۲۳ "سال مصرف کننده چینی خواهد بود. "
آن‌ها تخمین می‌زنند که سهم مشتریان چینی در فروش لوکس جهانی در سال ۲۰۲۲، در مقایسه با ۳۳ درصد قبل از همه گیری در سال ۲۰۱۹، ۱۷ درصد خواهد بود.


اما در عین حال، انتظار نمی‌رود گردشگران چینی تا قبل از «سال آینده» به تعداد زیادی به اروپا بازگردند، بنابراین گروه‌های لوکس ابتدا بازار داخلی را هدف قرار می‌دهند.

برنارد آرنو گفت: "چین به رشد اقتصادی نیاز دارد و این راز نیست. "

او افزود: «اگر اینطور باشد - این موضوع از ژانویه آغاز شد - ما دلایل زیادی برای اطمینان و حتی خوش بین بودن در مورد بازار چین داریم.

فرانسوا هانری پینو، رئیس کرینگ، که در پایان ژانویه از چین بازدید کرد، از بازگشت چینی‌ها به خیابان‌ها و مغازه‌ها تعجب کرد، و بیان کرد «انگار هیچ ویروسی در چین وجود ندارد».

وی با تاکید بر اینکه به شدت تحت تاثیر حمایت مقامات از تولیدات داخلی قرار گرفته است، گفت: "این را می‌شود به فال نیک گرفت. "

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها