روزی کم نوسان برای قیمت نفت

روزی کم نوسان برای قیمت نفت
قیمت نفت تغییر کمی داشت، ضررهای هفته گذشته از بهبود عرضه جبران شده است.
کد خبر : ۱۴۶۹۸۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه در معاملات اولیه آسیا، پس از کاهش ۲ دلاری روز جمعه، قیمت نفت تغییر کمی داشت، در حالی که افزایش منابع در ایالات متحده و پیش بینی افزایش بیشتر نرخ بهره، خوش بینی به بهبود تقاضای چین را کم کرد. تا ساعت ۴:۲۱ صبح به وقت تهران، نفت خام برنت ۹ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۸۲.۹۱ دلار در هر بشکه رسید. معاملات نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده آمریکا برای ماه مارس، که روز سه شنبه منقضی می‌شود، با ۶ سنت افزایش به قیمت ۷۶.۴۰ دلار در هر بشکه رسید.

 قرارداد نفتی ماه آوریل با ۹ سنت کاهش به ۷۶.۴۶ دلار رسید. این قرارداد‌ها هفته گذشته پس از گزارش موجودی بالاتر نفت خام و بنزین، با حدود ۴ درصد کمتر بسته شدند. واشنگتن هم اعلام کرد که قصد دارد ۲۶ میلیون بشکه نفت خام را از ذخیره استراتژیک نفتی آزاد کند که منجر به ذخایر بیشتر در کوشینگ، اوکلاهما، به عنوان نقطه تحویل قرارداد‌های وست تگزاس اینترمدیتتا ماه می‌شود.

پیش بینی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ایالات متحده افزایش نرخ بهره را ادامه خواهد داد که می‌تواند ارزش دلار را نیز تقویت و قیمت نفت را نیز حفظ کند. تحلیل گران انتظار دارند که واردات چین در سال ۲۰۲۳ به دلیل افزایش تقاضای سوخت حمل و نقل و به محض ورود پالایشگاه‌های جدید، در سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان برسد. چین به همراه هند به دنبال تحریم اتحادیه اروپا به خریداران برتر نفت خام روسیه تبدیل شده اند. داده‌های تجارت نشان داد که واردات نفت روسیه از هند در ماه ژانویه به رکورد ۱.۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر