نگرانی اردنی‌ها از افزایش پول تقلبی

نگرانی اردنی‌ها از افزایش پول تقلبی
بانک مرکزی اردن نحوه تشخیص اسکناس‌های جعلی را توضیح می‌دهد.
کد خبر : ۱۴۷۰۰۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از خبرگزاری عمون - بانک مرکزی اردن از شهروندان خواست تا هنگام برخورد با آن‌ها فرقه‌های پولی جدید را تشخیص دهند.

ریم عناد الفایز، مدیر اجرایی اداره امور پولی بانک مرکزی توضیح داد: علائم امنیتی برای تشخیص ارز واقعی از تقلبی وجود دارد که از طریق لمس کردن، حرکت دادن و نگاه کردن با آن برخورد می‌کند.

الفایز در برنامه "نبض وطن" که از شبکه رویا پخش می‌شود افزود که تمامی بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز برای مقابله با ارز‌های جدید و کشف ارز‌های تقلبی آماده هستند.

وی تاکید کرد که تمامی بانک‌های داخلی دستگاه‌های خودپرداز را برای برداشت و سپرده گذاری برای وجوه نقد جدید برنامه ریزی و توسعه داده اند، به استثنای برخی از بانک‌ها که تایید کرده اند در پایان این ماه در حال تکمیل نوسازی و توسعه هستند.

الفایز در خصوص اسکناس‌های تقلبی توقیف شده توضیح داد که این اسکناس‌ها با استفاده از وسایل سنتی «کاغذ ساده» چاپ شده و فاقد علائم امنیتی است.

در حالی که پول نقد جدید علاوه بر وجود علائم امنیتی متعدد از پنبه ساخته شده است.

الفایز بر وجود علائم امنیتی مهم در ارز جدید تاکید کرد نیازی به نگرانی و ترس از معامله با ارز پولی جدید صادر شده توسط بانک مرکزی اردن نیست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر