05 اسفند 1401 - 16:25
معاون وزیر راه:

دولت به تعهد ساخت ۴ میلیون مسکن پایبند است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: واحد‌های ویلایی نهضت ملی مسکن با قیمت پایین و ارزان‌تر ساخته می‌شود.
کد خبر : ۱۴۷۱۸۱

به گزارش ایبِنا، هادی عباسی با اعلام این‌که وضع ساخت نهضت ملی مسکن در کشور مطلوب است، اما باید تلاش شود عملیات اجرایی واحد‌های مسکن تسریع شود تا این واحد‌ها در زمان مقرر تحویل متقاضیان شود، اظهار کرد: قیمت تمام شده مسکن بستگی به شرایط دارد به طوری که اگر واحد‌ها یک طبقه و دو طبقه احداث شود، هزینه کمتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه واحد‌های ویلایی با قیمت پایین و ارزان‌تر ساخته می‌شود، افزود: در مجموع طرح نهضت ملی مسکن رو به جلو است و برای ساخت مسکن با هزینه کمتر مقرر است بیشتر واحد‌های یک طبقه حیاط دار در مناطق مختلف احداث شود، چون هم ارزان‌تر است و هم سریع‌تر اجرا می‌شود.

وی گفت: یکی از مزایای احداث واحد‌های ویلایی این است که اگر متقاضیان توان مالی برای تکمیل آن نداشتند می‌توانند آن را به صورت تدریجی تکمیل کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه عرضه و تقاضای مسکن با مشکلات عدیده‌ای روبروست، گفت: تا سال ۱۴۰۹ برای ۲۴ میلیون جوان که در سن ازدواج هستند باید ۱۲ میلیون مسکن ساخته شود.

عباسی با بیان اینکه بیش از ۶ میلیون مستاجر در کشور وجود دارد، افزود: مستاجران توان مالی برای تامین مسکن ندارند و امید است با اجرای نهضت ملی مسکن، نیاز همه اقشار جامعه تامین شود.

وی یادآور شد: روند اجرای طرح‌ها مطلوب است و در برخی جا‌ها هم مشکلات و نقص‌هایی وجود دارد که مقرر شد این نارسایی‌ها برطرف شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر