پیش بینی رشد ۳.۸ درصدی اقتصاد تایلند در سال جاری

پیش بینی رشد ۳.۸ درصدی اقتصاد تایلند در سال جاری
پیش بینی می‌شود امسال اقتصاد تایلند با احیای گردشگری ۳.۸ درصد رشد کند، در حالی که تورم باید کاهش یابد.
کد خبر : ۱۴۷۱۹۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، روز شنبه وزیر دارایی تایلند گفت: پیش بینی می‌شود امسال اقتصاد تایلند ۳.۸ درصد رشد کند و بازگشت مجدد گردشگری کمک کند، در حالی که تورم باید به محدوده هدف خود کاهش یابد.

 

در برنامه رادیو تایلند گفته شد، هزینه‌های داخلی افزایش یافته و این دولت سرمایه گذاری پروژه را در راستای کمک به رشد اقتصادی تسریع می‌کند. از آنجایی که کاهش سرعت رشد اقتصاد جهانی به صادرات آسیب می‌رساند، گردشگری امید ما است.

 

رشد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی در سال گذشته ضعیف‌تر از ۲.۶ درصد مورد انتظار بوده و با وجود گردشگری، دیگران را عقب نگه داشت. وزارت دارایی امسال ورود ۲۷.۵ میلیون توریستی خارجی را پیش بینی کرده بود، در حالی که تایلند رکورد پیش بینی خود را در سال ۲۰۲۲ با ۱۱.۱۵ میلیون بازدید کننده شکست. نزدیک به ۴۰ میلیون گردشگر خارجی پیش از همه گیری ۲۰۱۹ وجود داشتند.



آرکوم وزیر دارایی این کشور، این ماه به رویترز گفت که با بازگشت گردشگران چینی، رشد اقتصادی می‌تواند پیش بینی‌ها را کاهش دهد. روز شنبه وی گفت که هرگونه افزایش شدید نرخ بهره باعث افزایش هزینه‌های تجارت و بدهی خانوار می‌شود، در حالی که بانک مرکزی گفته که افزایش نرخ به کاهش قیمت مصرف کننده ادامه خواهد داد. تورم باید به محدوده هدف بانک مرکزی یعنی ۱ تا ۳  درصد در سال جاری بازگردد، که به اقدامات دولت و پایین آمدن قیمت مواد غذایی کمک می‌کند.

 

تورم در سال گذشته به بالاترین میزان ۲۴ ساله و معادل ۶.۰۸ درصد رسید. وی افزود: نرخ ارز ۳۴ تا ۳۵ در هر دلار با وجود کاهش حجم صادرات، برای صادرات مفید است. در روز جمعه ارز تایلند با ۳۴.۸ در هر دلار بسته شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر