قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی چقدر شد؟

با کاهش روند صعودی نرخ دلار، قیمت جهانی طلا افزایش یافت، اما نگرانی از افزایش نرخ‌های بهره هنوز ادامه دارد.
کد خبر : ۱۴۷۳۶۴

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه قیمت طلا با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، اگرچه نگرانی‌ها در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا، قیمت طلا را نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه نگه داشت. هر اونس طلای اسپات با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۱۶.۸۳ دلار رسید.

معاملات آتی طلای آمریکا نیز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۸۲۳.۹۰ دلار رسید. شاخص دلار پس از رسیدن به اوج هفت هفته سقوط کرد. بارت ملک، رئیس استراتژی بازار‌های کالا گفت: سطح حمایتی طلا حدود ۱۸۰۶ دلار است، اما بر اساس تورم بیش از انتظار کاهش یافته و داده‌های اقتصادی همچنان ثابت هستند.

قیمت طلا در این ماه به بالاترین حد خود از ماه آوریل ۲۰۲۲ رسیده، اما پس از انتشار آمار‌های ایالات متحده که به اقتصاد مقاومتی اشاره دارد، بیش از ۷ درصد کاهش یافته است.

داده‌های روز جمعه نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه ژانویه به بیشترین میزان دو سال اخیر افزایش یافته، در حالی که تورم شتاب گرفته و به نگرانی بازار مبنی بر ادامه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در تابستان افزوده است. افزایش نرخ‌های بهره جذابیت طلا را کم کرده و فرصت نگهداری دارایی بدون سود را افزایش می‌دهد.

 

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر