سهام اروپا با افزایش قیمت بسته شد

سهام اروپا با افزایش قیمت بسته شد
شرکت‌های معدنی بهترین عملکرد هفتگی خود را در نزدیک به دو سال اخیر نشان دادند.
کد خبر : ۱۴۷۵۰۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از روزنامه الاهرام، سهام اروپا با افزایش قیمت بسته شد و شرکت‌های معدنی بهترین عملکرد هفتگی در حدود دو سال اخیر را در بورس اروپا ثبت کردند.

پس از امید به اینکه فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) رویکرد محتاطانه‌ای را برای افزایش نرخ بهره اتخاذ کند، سهام‌های اروپایی رشد کردند که منجر به افزایش سهام فناوری شد.

در بحبوحه افزایش شرط بندی بر روی بهبود تقاضا در چین، سهام معدن همچنان به رشد خود ادامه داد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص Stoxx ۶۰۰ اروپا ۰.۹ درصد افزایش یافت که با افزایش ۱.۸ درصدی سهام فناوری حساس به نرخ بهره حمایت شد.

رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا، شب گذشته گفت که او افزایش "آهسته و پیوسته" نرخ بهره را با توقف در اواسط تابستان یا بعد از آن ترجیح می‌دهد.

گفتنی است که دو هفته آینده شاهد نشست‌های سیاست پولی فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا و همچنین انتشار داده‌های مشاغل در ایالات متحده خواهیم بود. همچنین نشست سالانه پارلمان روز یکشنبه در چین برگزار می‌شود و طی آن پکن اهداف اقتصادی خود را برای سال جاری تعیین می‌کند.

سهام معدن ۲.۲ درصد افزایش یافت و شاخص معدن بیش از هفت درصد در این هفته جهش کرد که بیشترین افزایش هفتگی را از ماه می ۲۰۲۱ به ثبت رساند و عملکرد بهتری از سایر بخش‌های اصلی مانند املاک و مستغلات و مراقبت‌های بهداشتی داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر