01 فروردين 1402 - 15:23

بیشترین گردشگران دوبی از کجا می‌آیند؟

بیشترین گردشگران دوبی از کجا می‌آیند؟
دبی نیمی از بازدیدکنندگان خود را از ۷ بازار بزرگ بین المللی در سال ۲۰۲۲ جذب کرد.
کد خبر : ۱۴۷۵۱۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الامارات الیوم، هند در سال گذشته در صدر فهرست بازار‌های مبدا برای بازدیدکنندگان بین‌المللی از دبی قرار گرفت.

هفت بازار بین‌المللی حدود ۴۹ درصد از کل بازدیدکنندگان بین‌المللی را تشکیل می‌دهند که دبی در فصل گردشگری ۲۰۲۲ خود جذب کرد، که بالغ بر ۱۴.۳۶ میلیون بازدیدکننده بود که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ افزایش ۹۷ درصدی داشت. در دوره مشابه ۲۰۲۱ این شهر ۷.۲۸ میلیون بازدیدکننده داشته است.


بر اساس داده‌های منتشر شده توسط وزارت اقتصاد و گردشگری تعداد کل بازدیدکنندگان از هفت اقلیم، یعنی: هند، سلطان‌نشین عمان، عربستان سعودی، بریتانیا، روسیه، آمریکا و آلمان در سال گذشته به حدود هفت میلیون بازدیدکننده رسید.


هند در صدر فهرست بازار‌های صادراتی برای بازدیدکنندگان بین المللی به دبی در سال ۲۰۲۲ بود و حدود ۱.۸ میلیون بازدیدکننده بین المللی را به ثبت رساند که رشدی ۱۰۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ داشت.


سلطان نشین عمان با ثبت ۱.۳ میلیون گردشگر بین المللی در جایگاه دوم قرار گرفت که ۲۷ درصد از سطح قبل از همه‌گیری فراتر رفت.

عربستان با ثبت ۱.۲ میلیون گردشگر بین المللی به دبی با رشد ۱۴۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ در جایگاه سوم قرار گرفت، در حالی که بریتانیا با حدود یک میلیون بازدیدکننده با رشد ۱۴۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ در رتبه چهارم قرار گرفت.

روسیه با ثبت ۷۵۸۰۰۰ گردشگر در سال ۲۰۲۲ با ۷۰ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۲۱ در رتبه پنجم قرار گرفت.


ایالات متحده آمریکا با حدود ۵۹۰ هزار بازدیدکننده با رشد ۹۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ در جایگاه ششم قرار گرفت و آلمان با حدود ۴۲۲ هزار بازدیدکننده در رتبه هفتم قرار گرفت.


کشور‌های اروپای غربی و شورای همکاری خلیج فارس هر کدام ۲۱ درصد از تعداد بازدیدکنندگان بین المللی دبی را تشکیل می‌دهند.

آسیای جنوبی ۱۷ درصد از کل بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است، و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ۱۲ درصد را به خود اختصاص داده است، که این امر جذابیت مداوم دبی برای مسافران از بازار‌های اطراف را تأیید می‌کند.

قاره آمریکا ۷ درصد از کل بازدیدکنندگان بین المللی را بر اساس منطقه به خود اختصاص داده است.

آسیای شمالی و جنوب شرقی و همچنین آفریقا هر کدام ۵ درصد سهم داشتند، در حالی که درصد بازدیدکنندگان از منطقه «استرالیا» ۲ درصد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر