هشدار قطع برق در آلمان

ممکن است کشور آلمان نتواند نیاز‌های انرژی خود را با منابع خود در اوج بار انرژی سال‌های آینده تامین کند.
کد خبر : ۱۴۷۶۲۲

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، مطالعه‌ای نشان داد که ممکن است کشور آلمان نتواند نیاز‌های انرژی خود را با منابع خود در اوج بار انرژی سال‌های آینده تامین کند. روز یکشنبه ولت آم زونتاگ به نقل از مک کینزی گزارش داد که ممکن است آلمان در دو سال آینده با کمبود برق روبرو شود در حالی که منابع انرژی خود بسیار ناکافی می‌شود و تقاضا افزایش می‌یابد. طبق یافته‌ها، این کشور تا سال ۲۰۲۵ حدود چهار گیگاوات ظرفیت برق نخواهد داشت، در حالی که تا سال ۲۰۳۰ این کسری تا ۳۰ گیگاوات افزایش خواهد یافت. این مطالعه هشدار داد: ما به سمت کمبود قابل توجهی پیش می‌رویم: ۳۰ گیگاوات معادل ظرفیت حدود ۳۰ نیروگاه حرارتی بزرگ است.

تحلیل‌گران ادعا کردند که این کشور نمی‌تواند نیاز‌های انرژی خود را با منابع خود در اوج بار تامین کند و ممکن است تا سال ۲۰۳۰ تا ۱۰۰ قطع برق رخ دهد که طولانی‌ترین فاز آن حدود ۲۱ ساعت طول می‌کشد. تحلیل گران هم هشدار دادند که برلین نمی‌تواند در ده سال آینده گاز خود را کنار بگذارد. تحلیل سناریوی ما نشان داد که گاز طبیعی باید در آینده نقشی در ترکیب برق ایفا کند؛ بنابراین کاهش وابستگی به واردات با تنوع بخشیدن به تامین کنندگان مهم است. بخشی از این استراتژی هم باید این باشد که هیدروژن سبز بیشتری را برای تولید برق در دسترس قرار دهد. مطالعه مک کینزی با گزارش اخیر آژانس شبکه فدرال این کشور که گفته بود منبع تغذیه برای دهه آینده ایمن خواهد بود حتی اگر مصرف برق به میزان قابل توجهی افزایش یابد، تناقض دارد.

با این حال، این آژانس گفت که اقدامات مختلفی برای اطمینان از عرضه کافی ضروری است، که شامل توسعه ظرفیت منابع انرژی تجدیدپذیر و راه اندازی نیروگاه‌های پشتیبان، که عمدتاً با گاز طبیعی تامین می‌شوند. پیش از این، بلومبرگ گزارش داده بود که آلمان تا سال ۲۰۳۰ باید حداقل یک تریلیون دلار برای افزایش تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر هزینه کند. تخمین زده می‌شود که آلمان تا سال ۲۰۳۰ با یک سوم افزایش تقاضا مواجه خواهد شد و این بدان معناست که نیروگاه‌های این کشور تا آن زمان باید حدود ۲۵۰ گیگاوات برق اضافی تولید کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر