15 اسفند 1401 - 20:23

شناسایی ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: طی چند ماه حدود چهار هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور شناسایی شده است.
کد خبر : ۱۴۷۶۷۵

به گزارش ایبِنا، رییس سازمان امور مالیاتی روز دوشنبه در دیدار با شماری از فعالان اقتصادی استان زنجان با بیان اینکه مودیان سرمایه کشور و نظام مالیاتی هستند، افزود: سازمان امور مالیاتی خود را موظف می‌داند اگر جایی ایرادی و اشکالی در فرایند‌های مالیاتی وجود دارد آن‌ها را با قید فوریت بر طرف کند.

داود منظور به موضوع سهم استان‌ها در پرداخت مالیات اشاره کرد و گفت: در این خصوص سعی شده تا عدالت بین استان‌ها لحاظ شود و سهم آن‌ها با کارشناسی‌های دقیق و تفصیلی، متناسب با ظرفیت‌ها باشد.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در آینده نزدیک بخش عمده خدمات در فرایند اخذ مالیات الکترونیکی می‌شود، اظهار کرد: تلاش ما این است دولت الکترونیک را در نظام مالیاتی پیاده سازی کنیم.
منظور با بیان اینکه در زمان حاضر همه استعلام‌های مرتبط به مالیات به صورت برخط انجام می‌شود، گفت: سامانه دادسرای مالیاتی نیز از سال آینده الکترونیکی می‌شود و اکنون اجرای آن در ۲ استان به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه تلاش سازمان امور مالیاتی این است تا فرآیند‌ها برای مودیان رویت پذیر شود، افزود: در این راستا دسترسی‌های لازم برای مودیان برای مشاهده جزییات پرونده فراهم می‌شود.

 

منظور از عملیاتی شدن فعالیت پلتفرم «مالیات من» در تلفن‌های همراه خبر داد و گفت: مودیان می‌توانند مراودات مالیاتی خود را از این طریق پیگیری کنند.

وی به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی اشاره و اظهار کرد: لازم است برای فرایند‌های مالیاتی، اطلاعات مستندی را در اختیار داشته باشیم از این رو سال آینده مبنای تعاملات ما با کسبه، تولیدکنندگان و واردکنندگان و صادرکنندگان قانون پایانه‌های فروشگاهی خواهد بود.


منظور خاطرنشان کرد: امیدواریم با راه افتادن سامانه مودیان نیز بتوانیم با شفافیت حداکثری رفتار کنیم.

منظور با بیان اینکه تلاش ما ایجاد فضای سالم در اقتصاد است، خاطرنشان کرد: همه باید مالیات منصفانه بدهند نه اینکه کسی فرار داشته باشد و همه تلاش ما این است تا عدالت مالیاتی را اعمال کنیم.

 

وی در خصوص بخشودگی‌های جرایم مالیاتی نیز اظهار کرد: از این رویکرد به عنوان ابزار مشوق استفاده می‌کنیم تا مودیان خوش حساب با بخشودگی جرائم خود، بدهی هایشان را وصول کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر