15 اسفند 1401 - 20:52
معاون اقتصادی رئیس جمهور:

تاسیس بانک مشترک ایران و آفریقا در دستورکار قرار گیرد

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: تاسیس بانک مشترک به توسعه روابط ایران و آفریقا کمک می‌کند و نیاز به دلار و یورو را کاهش می‌دهد.
کد خبر : ۱۴۷۶۷۶

به گزارش ایبِنا، «محسن رضایی» در اجلاس بین‌المللی همکاری‌های علمی اقتصادی ایران و کشور‌های غرب آفریقا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای کشور‌های آفریقایی احترام بسیاری قائل است، زیرا این قاره گنج پنهان خداوند است، اظهار کرد: بسیاری تلاش کردند چهره نامطلوبی از مردمان این سرزمین به نمایش بگذارند؛ اما ایران اعتقاد به برابری همه ملت‌ها دارد و هیچ ملتی را برتر از دیگری نمی‌داند.

وی با بیان اینکه آفریقا پس از قرن‌ها مبارزه توانسته به استقلال برسد و در مسیر پیشرفت قرار دارد، خاطرنشان کرد: آفریقا تفاوتی با قاره‌های دیگر ندارد و می‌تواند با اقتصادی موفق جایگاه بین‌المللی خود را به دست آورد.

رضایی با تاکید بر اینکه ایران نیز به دنبال اقتصادی غنی است، تاکید کرد: این موضوع هدفی مشترک ایجاد می‌کند که می‌توانیم با برنامه‌ریزی جدید به توسعه یکدیگر کمک کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری، تولید و بازار از شاخصه‌های مهم تولید ثروت برای کشور‌ها هستند، اظهار داشت: تولید بدون تجارت بی‌ثمر می‌ماند و سرمایه‌گذاری به‌تن‌هایی کمکی به اقتصاد نمی‌کند، اما ایران و آفریقا با فعال کردن این سه شاخصه به صورت مشترک می‌توانند دستاورد‌های بسیاری را رقم بزنند.

وی با تاکید بر اینکه می‌توانیم بسیاری از صنایع پیشرفته در غرب آفریقا به تولید برسانیم، گفت: ایجاد شرکت‌های تجاری از راهکار‌هایی است که مس تواند به توسعه روابط ایران و آفریقا کمک کند.

رضایی ایجاد بانک مشترک ایران و آفریقا را سرآغاز خوبی برای توسعه روابط دانست و گفت: در این صورت می‌توانیم بدون نیاز به یورو و دلار با پول‌های کشور‌ها تجارت خود را انجام دهیم که نفع دو کشور را در پی دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری بیان کرد: در ایران مقام معظم رهبری در امتداد بنیان گذار انقلاب تفکر عدالت خواهی را در داخل و خارج دنبال می‌کند و باید دست به دست هم دهیم تا پرچم عدالت در جهان برافراشته شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر