واکنش قطر به توافق ایران و عربستان

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر پس از سرگیری روابط دیپلماتیک عربستان و ایران با وزیر امور خارجه عربستان و ایران تماس تلفنی داشت.
کد خبر : ۱۴۷۷۹۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در گفتگوی تلفنی با شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی استقبال قطر از صدور بیانیه مشترک سه جانبه عربستان، ایران و چین به همراه توافق برای از سرگیری روابط دیپلماتیک عربستان سعودی و ایران را اعلام کرد.

خبرگزاری قطر گزارش داد که نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر - طی این تماس تلفنی - ابراز امیدواری کرد که این گام به تقویت امنیت و ثبات در منطقه به نفع همه مردم آن کمک کند.

خبرگزاری قطری همچنین اعلام کرد که نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران تماس گرفت و از استقبال قطر از دستیابی به توافق برای احیای روابط ایران و عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد.

این خبرگزاری همچنین افزود: دو طرف - در این تماس تلفنی - در مورد لغو تحریم‌ها و لزوم توجه بشردوستانه به تبادل اسرا بین ایران و آمریکا گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین به شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی تصدی پست نخست وزیری در کشور قطر را تبریک گفت.

پیشتر خبرگزاری عربستان سعودی (SPA) اعلام کرده بود که ریاض و تهران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک ظرف دو ماه آینده به توافق رسیده‌اند.

این توافق - به گزارش "اس پی ای" - پس از مذاکراتی که در چین با رئیس جمهور شی جین پینگ انجام شد، حاصل شد. این آژانس سعودی افزود: این مذاکرات به عنوان تمایل تهران و ریاض برای حل اختلافات از طریق گفتگو و دیپلماسی صورت گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها