20 اسفند 1401 - 11:03
دبیرکل کانون صرافان در گفت‌وگو با ایبِنا؛

دلار خریدار ندارد/ پیش‌ بینی کاهش قیمت به کانال ۳۰ هزار تومان

کاهش قیمت دلار درحالی سرعت گرفته که به گفته کارشناسان ورود این اسکناس آمریکایی به کانال 30هزار تومان هم قابل دستیابی است.
کد خبر : ۱۴۷۷۹۹

کامران سلطانی زاده؛ دبیرکل کانون صرافان در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به ادامه روند کاهشی نرخ ارز در بازار گفت: با ادامه این روند کنونی، دلار به براحتی به نرخ‌های کمتر از حالت کنونی هم خواهد رسید. البته اگر به هر صورت دخالت غیر استاندار روند عرضه و تقاضا مانع از کاهش قیمت ارز نگردد

 

وی ادامه داد: در حال حاضر روند قیمتی در بازار آزاد کاهشی است و نرخ اسکناس دلار در صرافی ملی نیز در کانال ۴۴ هزار تومان قرار گرفته است.

 

سلطانی زاده با بیان اینکه در حال حاضر دلار در کانال ۴۵ هزار تومان هم خریداری در بازار ندارد، تاکید کرد: شبکه صرافی‌ها در حال حاضر تقاضای دلار بیشتر از ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان برای خرید را ندارند چرا که مشتری درپشت کانتر صرافی‌ها برای خرید ارز به هیچ وجه چشمگیر نیست.

 

دبیرکل کانون صرافان با اشاره به دلایل مهم کاهش نرخ دلار در بازار گفت: این موضوع با توجه به باز گشایی عرضه ارز نیمایی به دستور بانک مرکزی و افزایش عرضه درهم و‌همچنین باز گشایی صرافی‌ها در‌عرصه همگانی ارز به هموطنان محقق شد.

 

وی افزود: علاوه براینها همچنین با اخبار خوب بازرسان اژانس و توافق ایران‌ و‌عربستان و‌ همینطور دست نگهداشتن هموطنان از خرید ارز و فروشنده شدن بسیاری از دارندگان ارز و پیشی گرفتن عرضه از تفاضا کاهش تا کانال ۳۰هزارتومن بسیار محتمل خواهد بود. 

ارسال‌ نظر
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
۰
نوبتی هم باشه ماشین بازا باید برن کنار ...آقا ساخت و ساز رو راه بنداز ..کامیون رو ارزون کن مصالح بیاریم بسازیم این وطن رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸
۱
یا امام رضا هم چیز خودت درست کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
۱
خداکنه بشه ۲۰
فیلم و پخش زنده
بیشتر