افزایش سرقت مواد غذایی در لهستان

افزایش دزدی در فروشگاه‌های مواد غذایی لهستان، پیامد قیمت‌های بالا است.
کد خبر : ۱۴۷۸۶۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، طبق گزارش ها، افزایش دزدی در فروشگاه‌های مواد غذایی، پیامد قیمت‌های بالا است. روز پنجشنبه با استناد به داده‌های پلیس گزارش شده که تعداد جرایم سرقت مغازه در لهستان در سال ۲۰۲۲ تقریباً یک سوم افزایش یافته است. آمار‌ها نشان داد که تعداد سرقت‌ها با ۳۱.۱ درصد افزایش در سال به بیش از ۳۲ هزار مورد رسیده است. گزارش شده که از ۱۶ منطقه لهستان، تنها لوبلین افزایش چنین جنایاتی را ثبت نکرده است. رناتا یوسکیویچ، رئیس سازمان تجارت و توزیع لهستان، گفت که افزایش دزدی، سیگنال واضحی از  مشکل بازار است.

او پیشنهاد کرد که افزایش قیمت‌ها مردم را به ارتکاب چنین جنایاتی سوق داده و افزود که این چالش بزرگی برای فروشگاه‌ها است در حالی که باعث افزایش بیشتر هزینه‌های عملیاتی می‌شود. این گزارش حاکی از آن بود که بیش از همه مواد غذایی به سرقت رفته و پس از آن اقلام لوکسی مانند عطر‌ها و نوشیدنی‌های گران قیمت و همچنین وسایل الکترونیکی کوچک به سرقت رفته است. اقتصاد لهستان در سال ۲۰۲۲ در بحبوحه افزایش تورم و کاهش هزینه‌های مصرف کننده ناشی از بحران اوکراین و تأثیر تحریم‌ها بر روسیه، کند شد.

آمار‌های رسمی نشان داد که تورم در ابتدای سال ۲۰۲۳ شتاب گرفت و قیمت مصرف کننده در ژانویه نسبت به سال گذشته ۱۷.۲ درصد افزایش یافت. اقتصاددانان پیش بینی می‌کنند که تورم همچنان در حال افزایش است و پیش بینی می‌شود لهستان یکی از بالاترین نرخ‌های اتحادیه اروپا در سال جاری را داشته باشد. آدام گلاپینسکی، رئیس بانک مرکزی لهستان، گفت که انتظار دارد این کشور از رکود اقتصادی جلوگیری کند، اگرچه ممکن است در سه ماهه اول سال نوسان‌های موقتی داشته باشد.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر