هشدار اقتصاددانان آمریکا به وضعیت اقتصادی/ سیاست‌های پولی و مالی دولت بایدن اشتباه است

اقتصاددانان هشدار می‌دهند، اقتصاد آمریکا به دلیل سیاست‌های اشتباه پولی و تعیین بودجه نامناسب با توفان بزرگی آسیب می‌بیند.
کد خبر : ۱۴۷۹۵۰

به گزارش ایبِنا، اقتصاددانان آمریکایی هشدار می‌دهند که در سال جاری اقتصاد این کشور به تعبیر آن‌ها با یک توفان بزرگ آسیب خواهد دید، آن‌ها سیاست‌های اشتباه پولی و مالی و تصمیم اشتباه بایدن در بودجه این کشور را دخیل می‌دانند.

یک اقتصاددان آمریکایی پس از گزارش اشتغال آمریکا که روز جمعه منتشر شد، وضعیت این کشور را غرق در رکود، بحران بدهی و تورم غیر قابل کنترل عنوان کرد.

دیوید گفت: سیاست‌های اشتباه پولی و مالی طی دو سه سال گذشته عامل این بحران شده است چند سال پیش ما نگران بودیم که تورم در کشور به اندازه کافی نیست، اما اکنون نگران بیش از حد هستم اکنون رکود تورمی ورکود هستیم، چند سال پیش می‌گفتیم که نرخ بهره در حد بسیار پایین است، اما اکنون از نرخ بهره بسیار بالا نگرانیم، چند سال پیش می‌گفتیم آمریکا بیش از حد کالا‌های خود را به جهان صادر می‌کند، اما اکنون خود آمریکا مانع جهانی شدن است. در یک کلام وضعیت اقتصادی آمریکا نسبت به چند سال گذشته کاملا متفاوت شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا فدرال رزرو درباره سیاست نرخ بهره در آمریکا شکست خورده است؟ گفت: سیاست افزایش نرخ بهره که فدرال رزرو از حدود یکسال گذشته شروع کرد اگر درست بود اکنون شاهد افزایش قیمت‌ها و ورشکستگی بانک‌های بزرگ آمریکا نبودیم.

علاوه بر آن بودجه‌ای که بایدن تعریف کرد نیاز‌های اقتصادی آمریکا را تامین نمی‌کند و شاید شاهد فروش گسترده سهام بورس‌ها باشیم و قرمز پوشی بازار تداوم داشته باشد.

این اقتصاددان اعلام کرد که بودجه‌ای که بایدن تعریف کرده به احتمال زیاد تصویب نخواهد شد، زیرا بیشتر از اینکه نگاه اقتصادی بر آن حاکم باشد نگاه سیاسی در آن دیده می‌شود.

وی افزود:‌بودجه ۶.۸ تریلیون دلاری آمریکا به باور من می‌تواند باعث افزایش بیشتر تورم در این کشور شود و این خود باعث آسیب به سهام بازار خواهد شد و ما در سال جاری بدون شک شاهد کاهش بازار سهام خواهیم شد.

به گفته این اقتصاددان، از آنجایی که فدرال رزرو سیاست افزایش نرخ بهره را ادامه می‌دهد، تورم همچنان پابرجا خواهد بود، اما نکته مهم این است که تنش‌های جغرافیایی منطقه جنگ روسیه و اوکراین هم روی بازار انرژی، غذا، کود شیمایی و فلزات صنعتی تاثیرگذار است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر