27 اسفند 1401 - 16:01
سخنگوی وزارت صمت در نشست خبری؛

۵۱ مدل خودروی داخلی برای ۹۰۰ هزار نفر ثبت نام کننده/ عرضه ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در سال آینده

وزارت صمت این قول را می‌دهد که مهلت ثبت‌نام را تا وقتیکه تمام افرادی که حساب وکالتی دارند، ثبت‌نام کنند، تمدید خواهد کرد.
کد خبر : ۱۴۸۱۵۸

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صمت در نشست خبری امروز اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار با ۲۰ درصد افزایش قیمت لاستیک موافقت کرد و تولیدکنندگان نیز از قیمت‌های جدید رضایت داشتند اما قیمت لاستیک در بازار بسیار بالاتر از قیمت مصوب بود و برای مدیریت این قیمت سامانه‌ای در نظر گرفته شد تا لاستیک با قیمت‌های مصوب به فروش برسد‌.

 

وی افزود: در رابطه با سهام‌های تودلی دو خودروساز، وزارت صمت وظایف خود را انجام داده است و در رابطه با سهام‌هایی که وثیقه‌گذاری شده‌اند باید سازمان خصوصی‌سازی تصمیم‌گیری و اقدام کند.

 

قالیباف در ادامه تاکید کرد: شورای رقابت بر اساس قواعدی که در نظر گرفته است در فروردین ۱۴۰۲ قیمت خودروها را اعلام می‌کند و طرح عرضه یکپارچه خودروها نیز بر اساس همین قیمت‌ها عمل خواهد کرد.

 

وی در رابطه با اختلالات سامانه یکپارچه خودرو گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ میلیون نفر به دلایل مختلف به سامانه یکپارچه عرضه خودرو مراجعه کردند، در حالیکه ظرفیت این سامانه برای یک یا دو میلیون نفر طراحی شده است اما با این حالتا الان ۳۶۰ هزار نفر به طور کامل ثبت نام کرده‌اند.


در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۵۵ هزار حمله و از ابتدای فعالیت این سامانه ۷۰ هزار حمله به این سامانه انجام شده است و این عوامل موجب ایجاد اختلال در سامانه شده است. 

 

سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: خبر خوب اینکه حداقل برای یک روز مدت ثبت نام ادامه خواهد داشت و وزارت صمت این قول را می‌دهد که مهلت ثبت‌نام را تا وقتیکه تمام افرادی که حساب وکالتی دارند، ثبت‌نام کنند، تمدید خواهد کرد.


وی افزود: صنعت خودرو امسال در مجموع ۴۰ درصد رشد داشته است و تا آخر اسفند ۱ میلیون ۳۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده است. تحویل خودرو هم نسبت به سال قبل ۳۶ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر تقریبا خودرویی در پارکینگ‌ها باقی نمانده است.

قالیباف گفت: تعهدات خودروسازها برای سال آینده تولید ۴۰۰ هزار خودرو است و علاوه بر این ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو نیز در طرح یکپارچه خودرو عرضه شده است. بنابراین با احتساب واردات خودرو و دیگر موارد سال آینده ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه عرضه خواهد شد و با این آمارها تحویل خودرو در سال ۱۴۰۳ منتفی است.


سخنگوی وزارت صمت در ادامه افزود: با توجه به اینکه سامانه خودروهای وارداتی همان سامانه خودروهای داخلی است، ممکن است با ترافیکی که ایجاد شده با اختلالاتی مواجه شود اما به هر حال امروز بعد از ظهر برای عرضه ۱۱۰۸ خودرو در سامانه واردات خودرو آمادگی داریم. احتمالا امروز غروب مجوز عرضه توسط معاونت حمل ونقل وزارت صمت صادر می شود و اولین عرضه خودروی چانگان در سامانه عرضه خودرو امروز انجام می شود.

قالیباف ادامه داد: از نظر رشدی در حوزه خودروسازی در جهان اول هستیم. در گزارش های جهانی، رشد خودروسازی ایران 31 درصد بوده که بیشترین رشد صنعت خودروسازی در جهان است.

وی در رابطه با عرضه خودروها اظهار کرد: در حال حاضر ۵۱ مدل خودرو برای ۹۰۰ هزار نفر ثبت نام کننده وجود دارد و با توجه به اینکه صف تقاضا در میان خودروهای مختلف متناسب نیست. در اواخر بهار سال آینده یک نوبت دیگر ثبت نام برای خودروهایی که تقاضای کمتری دارند، خواهیم داشت.

 

قالیباف در رابطه با برخی افرادی که در فرآیند ثبت‌نام طرح عرضه خودروی داخلی پذیرفته نشده‌اند، گفت: عده‌ای از افرادی که در عرضه خودروهای داخلی ثبت‌نام کردند، حساب وکالتی خودشان را برای شرکت در عرضه محصولات ایران خودرو از طرح یکپارچه خودرو به سازمان حمایت منتقل نکرده‌اند و متاسفانه از روند قرعه‌کشی حذف شده‌اند اما از این میان، برخی افراد را بانک‌های عامل به اشتباه اعلام کرده‌اند که امکان ثبت‌نام برای این افراد فراهم می‌شود اما دیگر افراد فرصت حضور در این طرح را از دست داده‌اند.

 

به گفته سخنگوی وزارت صمت؛ در سال ۱۴۰۱، برای واردات تلفن همراه ۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده است  که از این میزان ۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون دلار تامین شده است. تا قبل از ایجاد سامانه مبادله ارز و طلا، ارز با نرخ نیمایی به واردکنندگان داده می‌شد و پس از آن ارز با نرخ مرکز مبادله ارز و طلا داده شده است و این دوگانگی تامین ارز برای واردات تلفن همراه، قیمت تلفن همراه را در بازار با ابهام مواجه کرده است. در جلسه‌ای که با واردکنندگان تلفن همراه داشتیم، مقرر شد که واردکنندگان تلفن همراه خود را با قیمتی که وارد کرده‌اند به مصرف‌کننده، بفروشند و اگر واردکننده‌ای تلفن وارداتی خود را با قیمت بالاتری به فروش برساند، دیگر اجازه واردات نخواهد داشت.

 

وی افزود: آمار تجارت خارجی ۱۱ ماهه کشور در سال ۱۴۰۱، ۴۸.۸ میلیارد دلار است که ۱۲.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. کل تجارت کشور در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱،  ۱۰۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است که ۱۳.۸ درصد نسبت به ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ رشد پیدا کرده است. تشکیل سرمایه در ماشیت آلات نیز در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است و این در حالیست که در سال‌های گذشته این نرخ منفی بوده است.

 

 

برچسب ها: خودرو وزارت صمت
ارسال‌ نظر
ماهان
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
۰
ما ده ساله ماشین نداریم بابدبختی تونستیم پول جور کنیم به امید اینکه ماشین دارشویم ولی بااطلاع رسانی ضعیف نتونستیم حساب وکالتی روتغیر بدیم خواهش میکنم یه روزم وکالتی رو تمدید کنید
عیسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
۰
نمیتونیم ثبت نام کنیم سایت خرابه این چه مسخره بازییه درآوردن. عمدآً سایت قطع کردن که نام نویسی نکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
۰
باسلام.. امکان انتخاب خودرو وجود ندارد تمام مراحل انجام شده موقع انتخاب خودرو به مشکل بر میخوریم خواهش میکنیم رسیدگی کنید
کسری
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
۰
دو روزه میرم کافی نت میگه حتی یک نفر هم موفق به ثبت نام نشده این ۳۶۰نفر چه جوری ثبت نام کردن خدا میدونه....
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
۰
شورش در آوردن الان دو روزه سایت باز نمیشه... چه دلیلی داشت سایت رو عوض کردین. پولمون رو بلوکه کر دن سایت هم اعصاب نزاشته برامون
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
۰
یعنی چی ۷۰هزار حمله؟مگر قوم مغول اند که حمله؟ نمیتونستید پول های مردم را مسدود نمیکردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
۰
سلام
اینکه گفتن کسانی تو حساب وکالتی اشتباه کردن دیگ از،روند قرعه کشی حذف میشن
امکانش نیس ی مهلت دیگ بدن
۰
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
۰
مردمو بازی گرفتین شفاف نگفتین که در حساب وکالتی باید خودروهای داخلی رو تیک میزدیم...من حسابمو وکالتی کرده بودم و پول هم گذاشته بودم فقط خودروهای داخلی رو که یواشکی گذاشتین به سایت خبر نداشتم الان نمیتونم ثبت نام کنم
نجفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
۰
با سلام من از طرح خودرو وارداتی انصراف داده ام اما نمیتونم تو خودروهای داخلی ثبت ماشین کنم قبل ازین حساب وکالتی برای سازمان انجام دادم و صد میلیون تو حسابم بودلطفا راهنمایی کنید
محمد نوری
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
۰
فعلاً اون سامانه یکپارچه تون رو درست کنید که سیصد بار وارد شدیم خطا داده.فقط می‌خواستین صد میلیون تومان پول مردم رو شب عیدی بلوکه کنید.
کمیل
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
۰
الان من خودم از سری قبل ایران خودرو را بنام سازمان حمایت تغییر نداده ام بی انصافی است پول هم داخل حساب دارم، چرا باید فرصت نداشته باشم اصلاح کنم اگر راست میگویید؟
بعد از ۴۰ سال زندگی ماشین ندارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
۰
سلام چرا سایت سامانه ثبت نام اینقدر کند ودارای اختلال است که باعث نگرانی مردم بخصوص جوانان شده است کسی هم به فکر رفع این مشکل نیست و نارضایتی مردم را اهمیت نمی دهند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
۰
نمیشه ثبت نام کرد و وارد شد.هیچ‌جا هم پاسخگو نیستند. باید زمان ثبت نام را چند روز بیشتر کنند تا همه مردم که پول واریز کردند بتوانند وارد شوند و ثبت نام کنند و حقی تضییع نشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
۰
آقای قالیباف خواهش میکنم حساب وکالتی هم باز کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
۰
سلام حسابم رووکالتی کردم ولی نمیتونم ثبت نام کنم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
۰
این چه اطلاع رسانی مزخرفی بود انجام دادید.
نحوه ایجاد حساب وکالتی شفاف نبود، میلیونها متقاضی بلاتکلیف موندن ، در حال که پول تو حسابشون بوده ، و به نام ایرانخودرو یا سایپا قبلا وکالت داده بودن.
لطفا به مسولین مربوطه بازخورد دهید تا چاره ای بیاندیشند.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
۰
سایت کاملا خراب شد اصلانمیشه وارد شد
ناشناس
United States of America
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
۰
با سلام،چرا برا طرح یکپارچه،تشکیل حساب وکالتی رو تمدید نمی کنید در صورتی که برا طرح های قبلی تمدید میکردید؟
فتاحی
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
۰
سلام
آقا این همه تبلیغات برا ثبت نام خودرو الان دو روزه هنوز نتانستیم انجام بدیم سایت شلوغه امکانش نیست این‌ها همه مردم سرکار گذاشتن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
۰
سلام
لطفا حساب وکالتی رو تمدید کنید حداقل برای اونایی که از ۲۰ تا ۲۳ اسفند ۱۰۰ میلیون تو حساب داشتند ولی منتها به نفع سازمان حمایت وکالتی نکردند
با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
۰
آقای قالیباف
آن طرف میز بود اقتصاد را مورد نقد قرار می داد
آقای قالیباق
این طرف میز شد اقتصاد را مورد گل وبلبل قرار می دهد
انسانها همینطورند
ناصر ادهمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
۰
روز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ۵ ساعت پیوسته تلاش کردم خودروی دلخواهم را ثبت کنم ولی همش پیام در حال بررسی میداد.هنوزم تا ۱ نصف شب ۲۸ اسفند نتونستم ثبت نام کنم( بنام مرضیه محمدی ثبت میکردم)
رقیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵
۰
سلام چرا فروش یکپارچه رو دقیقا در پایان سال زمانی که پولها رو خرج کردیم اعلام کردند وفرصت کوتاه دادن برای ثبت حساب وکالتی تو رو خدا دوباره تمدید کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۸
۰
سلام هم چیز درست ثبت شده وقت ثبت نهایی پیام میده شما دسترسی کافی ندارید. خواهشن این مشکل را حل کنید
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۲
۰
سلام آقای قالیباف اول شما نرم افزار رو درست کنین بعد دنبال عرضه باشین
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
۰
پس طرح فرسوده کشک شد
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
۰
با سلام.من در فروش یکپارچه ثبت نام کردم اما مرحله ورود انجام نمیشه علت چیست؟؟
Eli
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
۰
سلام
لطفا یه فرصت بابت تغییر حساب وکالتی بدین
خیلیا مثل مک به اشتباه گزینه حمایت از سازمان رو نزدن و الان نمیتونن ثبت نام کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
۰
من که نمی تونم وارد سامانه بشم، کد تصویری را نمی آورد!
فیاض حساب خود را از طریق بانک مهر ایران وکالتی پول واریز کردم قصور از طرف کارمندوریس بانک است افراد زیادی هستیم وپول واریز کردیم ولی وکالتی نکردن وکد تایید امده ولی نام نویسی نمی توانیم انجام بدهیم کم کاری کارمند مربوطه را ماباید تاوانش را بدهیم یک فرص
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
۰
حساب وکالتی را تمدید کنید چون افراد زیاد هستند وکم کاری از طرف کارمند وریس بانک مهر ایران است پول را واریز کردم وکد تایید امده وپول در حساب است ولی نام نویسی نمیتوانیم انجام دهیم شما بگویید چه کار کنیم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
۰
دوروزه که شبانه روزی دارم‌تلاش میکنم برا ثبت نام ولی هنوز موفق نشدم خاک بر سرشون با این سامانه
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
۰
خدا براتون نسازه ماه پول تو بانک در آوردیم گذاشتیم تو حساب وکالتی برا ایرانخودرو الان میگن اون ۱۳۰ تومن مسدود کردین برا این دفعه حساب نیست باید برای وزارت صنعت ۱۰۰ تومن وکالتی مسدود میکردین
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
۰
کلک بازی
محمد اقاکرمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۲
۰
سلام .من هنوز موفق به ورود به سایت نشدم
Reza
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
۰
سلام طبق قانون مجلس طرح جوانی جمعیت نیازی به پلاک فعال و گواهینامه رانندگی ندارد چرا وزارت صمت برای این طرح هم مثل ثبت نام شرایط عادی قانون گذاشته و ما رو از ثبت نام محروم کرده پس چی میشه قانون حمایت از خانواده؟
صلح الدین
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
۰
خودرو هارو زود تحویل بدهید لطفا
صابر
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
۰
سلام چرا میری تا آخر بعد میگه رمز تصویری درست نمی باشد بخدا دیگه خسته شدیم این چه مسخره بازی خدایی انگاری مردم بیچاره سره کارن با این اوضاع روزگار تلخ دولت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
۰
درود و خسته نباشید به شما
اکبر اسدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
۰
لعنتبر مافیای خودرو و مسئولانی که بفکر مردم و کشور نیستند
آروین
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
۰
وکالت برای مصرف کننده میزدم زدم وکالت برای واردات چه می‌شود
محسنی
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
۰
باسلام و خسته نباشید ما حساب وکالتی در بانک آینده باز کردم و با زحمت پولش را تهیه کردم به امید ثبت نام ولی هر کاری میکنم نمیشه ثبت نام کرد لطفا موانع را بر طرف کنید تا بتوانم ثبت نام کنم ضمنا. مثل من زیاد هستند که از ثبت نام جا ماندند. ممنونم.
غلامرضا سرچمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۲
۰
با سلام من از تبریز هستم خانمم در بانک مهر ایران حساب وکالتی ثبت کرده بود شش روز قبل دیروزم یک شنبه رفتیم شعبه گفتن بله حساب وکالتی دارین. ولی هرچقدر اومدیم در سامانه یکپاره ثبت کنیم نشد. فقط خطا میداد که حساب وکالتی ندارین. ... حالا ۲۹ اسفندم تمومشد که روز تعطیله . یه تلفنی یا جایی هم پیدا نکردیم مشکل رو بگیم.‌حالا چی کار کنیم.
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها