06 فروردين 1402 - 16:01

افزایش ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس تهران/ بازگشت به کانال ۲ میلیون واحدی بعد از دو سال

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۰ هزار و ۴۹۲ واحد همراه و وارد کانال ۲ میلیون واحدی شد.
کد خبر : ۱۴۸۴۱۸

به گزارش ایبِنا، بورس اوراق بهادار تهران که در سال جدید روند رو به رشد در پیش گرفته، امروز در دومین روز کاری سال با افزایش ۲۰ هزار و ۴۹۲ واحد به رقم ۲ میلیون و ۱۸ هزار و ۷۷۷ واحد رسید و بدین ترتیب کانال ۲ میلیون واحدی را بعد از دو سال بازپس گرفت، اما شاخص هم‌وزن کل بورس با ۴۷ واحد کاهش امروز به رقم ۵۹۲ هزار و ۵۰۶ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۴۷۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۴.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۸۹۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۹ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی امروز بیش از یک درصد رشد کردند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن یک‌صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور امروز ۱.۱ درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس ۸۱ صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱.۳ درصد افزایش یافت.

امروز نماد‌های پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی‌مس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه، پالایشگاه تهران و هلدینگ معدنی خاورمیانه به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۲۰۶ واحد کاهش به رقم ۲۴ هزار و ۵۱۳ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۳۴۷ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱.۲ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۵۴ هزار معامله و به ارزش ۶۶۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های فولاد هرمزگان و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نماد‌های آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، انتخاب الکترونیک، پتروشیمی تندگویان و صبا تأمین به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

دولت با حمایت از بازار سرمایه قصد دارد این بازار را به عنوان یکی از منابع تأمین مالی برای اقتصاد تقویت کند تا فشار مضاعفی به شبکه بانکی برای تأمین مالی سرمایه در گردش تولید وارد نشود.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
۰
ماشاالله
فیلم و پخش زنده
بیشتر