19 ارديبهشت 1402 - 08:52
رئیس کمیته بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایبِنا؛

مالیات بر سوداگری در کنترل نقدینگی و تورم اثرگذار است/ بساط سفته بازی و دلالی جمع می‌شود

مالیات بر سوداگری در کنترل نقدینگی و تورم اثرگذار است  بساط سفته بازی و دلالی جمع می‌شود
علیزاده گفت: طرح مالیات بر سوداگری در کنترل نقدینگی و تورم در جامعه بسیار اثرگذار خواهد بود زیرا هدف از آن جمع آوری سفته بازی است.
کد خبر : ۱۵۰۰۸۰

محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه به خبرنگار ایبِنا گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه با یک اصلاح عنوانی به طرح مالیات بر سوداگری تغییر پیدا کرد و در یک جمله می‌توان گفت که به دنبال رصد معاملات کاذب برای مالیات ستانی است.


وی در ادامه اضافه کرد: براساس طرح مالیات بر سوداگری، مالیات از بازار‌های نامتعارف دریافت خواهد شد و مردم نباید نگران باشند که در صورت تصویب نهایی به سپرده ها، خانه یا خودرو‌های آنان مالیات تعلق خواهد گرفت. اساس طرح بر این اصل استوار است که سوداگری درتمام بازار‌ها (مسکن، خودرو، ارز، طلا و ...) شناسایی شود و اجازه ادامه کار به فعالان در این بازار‌ها داده نشود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص یادآور شد: در واقع نمایندگان مجلس با تصویب این طرح در پی آن هستند تا اتفاقی که طی چند ماه گذشته رقم خورد و متاسفانه سبب افزایش نرخ ارز و به دنبال آن تورم شدیدی در جامعه شد، دیگر به وجود نیاید و ضمن شناسایی عاملان چنین مشکلاتی از پیشرفت آن‌ها پیش از به وجود آوردن چنین مسائلی برای مردم جلوگیری به عمل آید.


نماینده مردم سپیدان در خانه ملت تاکید کرد: طرح مالیات بر سوداگری به دنبال آن است تا بازار‌های مالی را منظم کند. این طرح پس از نهایی و ابلاغ شدن بنا بر اظهارات کارشناسان اقتصادی در کنترل نقدینگی و تورم در جامعه بسیار اثرگذار خواهد بود، زیرا اساسا هدف از آن جمع آوری سفته بازی و سوداگری است، بنابراین اعمال قانون در جمع آوری این شیوه از ثروت اندوزی بسیار کمک کننده خواهد بود.


علیزاده درباره علت تاخیر مجلس در بررسی این طرح چنین توضیح داد: طرح مالیات بر سوداگری بسیار پر اهمیت بود و کمیسیون اقتصادی هم بنا داشت بدون کمترین خطا آن را نهایی کند، بنابراین نظرات کارشناسی تمام دستگاه‌های مرتبط را شنید و در نهایت ابهاماتی که در چند بخش وجود داشت، رفع شد. مجلس کار خود را درباره این طرح به پایان رسانده، انشاالله سایر مسیر آن با سرعت طی شود.

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
۰
هرکاری که به صلاح مملکت است سریع اجراشودولی خدایی ظلم نشود
فیلم و پخش زنده
بیشتر