19 ارديبهشت 1402 - 12:36
اصلاحیه «دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» ابلاغ شد؛

سقف انتقال وجه غیرحضوری بین حساب‌های شخصی افراد برداشته شد

با ابلاغیه جدید بانک مرکزی انتقال وجه از حساب سپرده یک شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده آن شخص نامحدود شد.
کد خبر : ۱۵۰۱۶۹

به گزارش ایبِنا، انتقال وجه از حساب سپرده یک شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده آن شخص به هر میزان از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری منوط به آن که هر دو سپرده، انفرادی (و نه مشترک) باشند، مجاز است.

 

پیرو بخشنامه شماره ۳۲۲۴۳۲‏/۰۰ مورخ ۱۱‏/۱۱‏/۱۴۰۰ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» مصوب جلسه مورخ ۲۱‏/۱۰‏/۱۴۰۰ شورای پول و اعتبار، آن شورا در یک‌هزار و سیصد و پنجاه و پنجمین جلسه مورخ ۲۷‏/۱۲‏/۱۴۰۱، با پیشنهاد الحاق یک تبصره‌ به شرح ذیل به ماده (۸) دستورالعمل مذکور موافقت کرد:

 

تبصره ۳‏- تراکنش‌های انتقال وجه غیرحضوری که مبدأ و مقصد آن یکسان و از نوع انفرادی متعلق به یک شخص حقیقی است، از رعایت حدود مقرر در این ماده مستثنی است.

 

بر این اساس، انتقال وجه از حساب سپرده یک شخص حقیقی به سایر حساب‌های سپرده آن شخص به هر میزان، منوط به آن که هر دو سپرده، انفرادی (و نه مشترک) باشند، در آستانه‌های مذکور در ماده (۸) دستورالعمل یادشده، مورد احتساب قرار نخواهد گرفت. به موجب بند (۱۰) جدول مندرج در ماده (۶) اصلاحیه «دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره (۲) ماده (۱۱) و تبصره (۱) ماده (۱۲) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» ابلاغی در بخشنامه شماره ۵۷۴۶‏/۰۲ مورخ ۱۶‏/۰۱‏/۱۴۰۱ نیز، انتقال وجه بین حساب‌های سپرده اشخاص، مستلزم اخذ مستند نیست.

ماده ۸ «دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» به شرح زیر است:

 

ماده ۸ ـ مؤسسه اعتباری موظف است، آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده متعلق به مشتری حقیقی در آن مؤسسه اعتباری را به روزانه مبلغ یک میلیارد ریال محدود کند.

 

تبصره ۱ ـ آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیر حضوری برای مشتری حقیقی فاقد سپرده تجاری، ماهانه مبلغ پنج میلیارد ریال است.

 

تبصره ۲- آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری در مورد اشخاص حقوقی بر مبنای سطح ریسک پولشویی توسط هیئت عامل بانک مرکزی تعیین می‌شود.

 

تبصره ۳- تراکنش‌های انتقال وجه غیرحضوری که مبدأ و مقصد آن یکسان و از نوع انفرادی متعلق به یک شخص حقیقی است، از رعایت حدود مقرر در این ماده مستثنی است.

اصلاحیه «دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» 

ارسال‌ نظر
ابوطالب بیگی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
۱
خوبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹
۰
همه قوانین کشور دوری و مقطعی شدن یکی میاد وزارت خونه حذف میکنه اون یکی میاد راه میندازه خوب چهارتا ادم حسابی درست فکر کنن درست قانون بزارن ...الان ساعت کشور رو جا به جا نکردن سر سال زیان کشور رو اعلام میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
۰
هدف چیه؟
مراد نظری
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
۰
خدا قوت دارد اما با توجه به تورم و قیمت کالا و اجناس برای انتقال به حساب غیر خود شخص نیاز به بازنگری دارد
م
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
۰
با این همه ماده و تصبره و ابلاغیه ها اگر خودشون فهمیدند چی شد،مامردم عادی هم می فهمیم؟؟؟
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها