21 ارديبهشت 1402 - 19:58
­مدیر طرح ثبت سامانه‌ای معاملات خودرو خبر داد؛

ورود وزارت صمت به خرید و فروش خودرو‌های نو و کارکرده

ورود وزارت صمت به خرید و فروش خودرو‌های نو و کارکرده
بزودی سامانه ثبت معاملات خودرو راه‌اندازی می‌شود و همه معاملات خودرو‌های نو و کارکرده باید در این سامانه ثبت شوند.
کد خبر : ۱۵۰۲۹۱

به گزارش ایبِنا؛ حسین کاظمی افزود: مدیریت جامع در نقل و انتقال معاملات خودویی کشور، مبارزه با پولشویی، ایجاد بستر مناسب در خصوص اجرای دقیق و به موقع قانون جدید مالیات بر عایدی سرمایه، ایجاد فضای سامانه‌ای مناسب برای معاملات خودرو در راستای پیشگیری از کلاهبرداری، دسترسی به اطلاعات صحیح از خودروی مورد معامله و طرفین معامله و یکسان سازی فرآیند تنظیم و ثبت قرارداد‌ها از جمله اهداف این طرح است.


ورود وزارت صمت به خرید و فروش خودرو‌های نو و کارکردهوی ادامه داد: معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت اقدام به راه اندازی این سامانه کرده است و دستگاه‌های مختلف از جمله قوه قضاییه، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و دستگاه‌های نظارتی در این طرح همکاری دارند.

کاظمی گفت: اهداف و برنامه‌های این سامانه در چارچوب قوانین و مقررات کشور از جمله قانون مبارزه با پولشویی، قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، قانون مالیات‌های مستقیم و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری شورای رقابت اجرا خواهند شد.

برچسب ها: خودرو قیمت خودرو
ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
۰
بسیار عالی از تصمیم خوب وبه جا. باید دست دلالان را از بازار خودرو قعط کرد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
۰
حالا ببینیم و تعریف کنیم
کمال
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
۰
عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
۰
خیلی‌عالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱
۰
باسلام دولت باید نظارت کامل هم برتولید وعرضه تولید خودرو داشته باشد وهم دربازار وسایتهای اینترنتی باما ودیوار که فروش خودرو درآنها اگهی می شود بااعلام قیمت معقول که توسط نمایشگاهای معتبر وقیمت گذاری توسط همراه مکانیک قیمت واقعی خودرو را استخراج نموده وازقیمت سازی کاذب جلوگیری نماید درتمام دنیا دولتها بااین که شرکتها خصوصی هستند اما نظارت کامل رادارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
۰
اصلا اگر خدای می‌خواهید ماشین به مصرف کننده واقعی برسد باید دولت کاری کنند کسی تا دو سال حق خرید و فروش ماشینی که تحویل میگرد نداشته باشد ممنوع باشد اگر این کار انجام دهند کلی سودجو از بازار خارج میشوند
امین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
۰
مبارزه با پول شویی
فیلم و پخش زنده
بیشتر