بانک انگلیس شکست ارزهای مجازی را به عنوان جایگزین پول اعلام کرد

رییس بانک مرکزی انگلیس گفت: ارزهای مجازی در حال شکست خوردن برای تبدیل شدن به شکلی از پول هستند و نشانه های حباب کلاسیک مالی در آنها نمایان شده است.
کد خبر : ۸۲۸۸۵
بانک انگلیس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «مارک کارنی» رییس بانک مرکزی انگلیس گفت: ارزهای مجازی به عنوان ابزاری جایگزین برای پول در حال شکست خوردن هستند و علائم  حباب کلاسیک مالی آنها از قبیل قیمت استنتاجی و ایجاد تب در میان علاقمندان آنها نمایان شده و لازم است که رگولاتورها از مشتریان خود در این حوزه حفاظت و بکارگیری ارزهای مجازی را در فعالیت های غیر قانونی متوقف کنند.


در سخنان رییس بانک انگلیس خبری از وضع ممنوعیت بر روی ارزهای مجازی از قبیل بیت کوین نبود؛ اما گفت که قانونمند شدن آنها به یک شکل مشابه در سایر بخش های نظام مالی ضرروی است.


«کارنی» تاکید کرد که ارزهای مجازی به طور کارآمد نمی توانند جایگزین ارزهای سنتی شوند. وی در ادامه گفت: در بهترین حالت ارزهای مجازی مانند پول عمل می کنند و آنها هم فقط برای بعضی از افراد و تا حدی محدود عمل می کنند و فقط شبیه به ارزهای سنتی هستند و باید در یک جمله گفت که در مسیر شکست قرار گرفته اند.


رییس بانک مرکزی به نقاط منفی ارزهای رمزنگار از جمله بکارگیری آنها در پولشویی، تامین منابع مالی تروریسم، فرار مالیاتی و دور زدن تحریم های بین المللی و کنترل سرمایه اشاره کرد.


وی خاطر نشان کرد که در حال حاضر به دلیل محدود شدن سر و کار بانک های بزرگ بریتانیایی با ارزهای رمزنگار، ریسک ثبات مالی ارزهای دیجیتال در کل منطقه بریتانیا ناچیز است؛ اما این موضوع برای سرمایه گذاران بزرگ این حوزه یک ریسک جدی محسوب می شود. «مک کارنی» در پایان گفت: فناوری به کار گرفته شده در ارزهای رمزنگار پتانسیل ارتقاء تسویه حساب نقد در سیستم بانکداری و دیگر تراکنش های دارایی را دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر