23 فروردين 1397 - 11:41

روسیه کالاهای آمریکایی را تحریم می‌کند

نخست وزیر روسیه گفت: در پاسخ به تحریم های جدید دولت ترامپ ممکن است تمام کالاهای آمریکایی را تحریم کنیم.
کد خبر : ۸۴۴۴۱
ترامپ

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، «دمیتری مدودوف» نخست وزیر روسیه گفت: ممکن است که مسکو کالاهای آمریکایی را به عنوان بخشی از پاسخ خود به تحریم های اخیر ایالات متحده علیه روسیه در دستور کار خود قرار دهد.


وی در ادامه گفت: این تحریم ها می توانند تمام کالاهای آمریکایی را که در بازار روسیه یا توسط فعالان اقتصادی آمریکایی در قلمرو روسیه تولید می شوند را شامل شود و هم اوراق بهادار آمریکا را در بر گیرد.


«مدودوف» خاطر نشان کرد که پاسخ احتمالی مسکو به تحریم های جدید واشنگتن باید کافی و حساب شده باشد. اندازه پاسخ باید به خوبی مورد محاسبه قرار گیرد و به ما آسیب وارد نکند و در کل باید کافی باشند.  


در حال حاضر روسیه و آمریکا قرار دادهای تجاری با یکدیگر ندارند؛ اما هر ۲ کشور عضو سازمان تجارت جهانی هستند. تجارت میان ۲ کشور تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۴ میلیارد دلار رسیده که سهم صادرات کالاهای روسی به آمریکا ۱۷ میلیارد دلار گزارش شده است.


صادرات روسیه به آمریکا شامل نفت، فلزات، سوخت هسته ای، کودهای معدنی و ماهی است و عمدتا در مقابل روسیه از آمریکا هواپیما، موتورهای هواپیما و قطعات آن را از شرکت بوئینگ تامین می کند و قبل از تحریم های آمریکا علیه روسیه، روسیه خریدار تجهیزات حفاری نفت از ایالات متحده بود.


بر پایه این گزارش، دولت دونالد ترامپ در روز جمعه هفته گذشته فهرست جدیدی از تحریم ها را علیه برخی از شرکت ها و اشخاص حقیقی روسی منتشر کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر