08 ارديبهشت 1397 - 11:45
مدیر بخش خدمات مالی شرکت KPMG آلمان؛

بانک های اروپایی علاقه مند به همکاری با ایران

مدیر بخش خدمات مالی شرکت KPMG آلمان با بیان اینکه رهبران اروپایی در تلاش برای حفظ برجام هستند، گفت: بانک های اروپایی علاقه مند به همکاری با نظام بانکی ایران هستند.
کد خبر : ۸۵۱۴۹
اولرخ

به گزارش خبرنگار ایبنا، اولریخ فون زانتیر مدیر بخش خدمات مالی شرکت KPMG آلمان صبح امروز و در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا که در هتل اسپیناس پالاس تهران در حال برگزاری است، با بیان اینکه برخی تلاطم های سیاسی و اقتصادی درباره همکاری با ایران وجود دارد، گفت: رهبران اروپایی در تلاش برای حفظ برجام هستند.
وی با بیان اینکه فعالیت شرکت KPMG آلمان از سال ۲۰۱۴ و قبل از امضای برجام در ایران شروع شده است، اظهار داشت: ما مذاکراتی با بانک مرکزی ایران درباره مسایل نظارتی و غیره داشتیم.
فون زانتیر با بیان اینکه بسیاری از بانک ها و شرکت های ایرانی توسعه روابط بانکی بین المللی را برای خود هدفگذاری کرده اند، گفت: پیش نیاز پیوستن مجدد نظام بانکی ایران به سیستم بانکی بین المللی تطبیق خود با استانداردهای جدید، قوانین و شفافیت های مالی است.
مدیر بخش خدمات مالی شرکت KPMG آلمان با اشاره به تلاش بانک های ایرانی برای ایجاد زیرساخت های همکاری با اروپا یا افتتاح شعبه در اروپا، گفت: بانک های ایران علاقمند هستند تا کسب و کارهای خود را با بالا بردن و بهبود مدیریت دارایی ها بین المللی کنند.
وی با اشاره به اینکه برخی اتباع ایرانی قادر به افتتاح حساب در بانک های اروپایی نیستند، اظهار داشت: این موضوع تنها به دلیل محیط سیاسی نیست بلکه تصمیمی تجاری از سوی بانک های اروپایی است؛ حتی ممکن است بانک های اروپایی برای برخی اتباع آمریکایی نیز حساب باز نکنند زیرا هزینه نظارتی آن بسیار بالاست.
فون زانتیر به نظام بانکی ایران پیشنهاد داد تا به جای آنکه اصرار برای همکاری با بانک های اروپایی که نمی خواهند با ایران همکاری کنند، با بانک هایی کار کنند که می خواهند با ایران همکاری داشته باشند.
مدیر بخش خدمات مالی شرکت KPMG آلمان با برشمردن مزایای برجام، تصریح کرد: صادرات ایران رشد بسیار خوبی بعد از برجام داشته است و علاوه بر آن نرخ تورم نیز کنترل و کاهش یافته است؛ بانک های اروپایی با بانک های ایران همکاری می کنند و نقل و انتقال پول ممکن شده است.
وی نداشتن کفایت سرمایه لازم و مشخص نبودن مدل های کسب و کار را از جمله محدودیت های بانک های ایرانی برای همکاری با ایران عنوان کرد.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر