19 ارديبهشت 1397 - 09:20

آغاز توزیع سکه‌های پیش فروش از امروز/ سود هر سکه ۴۱۰ هزار تومان

توزیع سکه‌های پیش فروش با سررسید یک ماهه در حالی از امروز آغاز می‌شود که اختلاف قیمت مبلغ پیش خرید با نرخ بازار در حال حاضر حدود ۴۱۰ هزار تومان است.
کد خبر : ۸۵۶۱۹
سکه بهار آزادی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، تحویل سکه‌های پیش‌فروش با بازپرداخت یک ماهه در حالی از امروز آغاز می‌شود که طبق برنامه سررسید این سکه‌ها ۲۶ اردیبهشت ماه بود اما با تصمیم بانک مرکزی قرار شد یک هفته زودتر و از ۱۹ اردیبهشت ماه سکه‌ها توزیع شود.


بنا بر آمار بانک مرکزی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه سکه در سال ۱۳۹۷ به خریداران توزیع می‌شود که ۷۹۹ هزار قطعه سکه در اردیبهشت ماه، ۶۶۶ هزار و ۵۰۰ قطعه در تیرماه، ۲۹۲ هزار قطعه در مرداد ماه، ۳۳۶ هزار قطعه در شهریور ماه، یک میلیون و ۲۸۷ هزار قطعه سکه در مهرماه، ۹۰۷ هزار قطعه در آبان ماه، ۷۰ هزار قطعه در دی ماه، ۸۶۵ هزار قطعه در بهمن ماه و ۶۷۷ هزار قطعه در اسفند ماه سال جاری تحویل خریداران خواهد شد.


با توجه به قیمت یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومانی سکه پیش فروشی با سررسید یک ماهه مردم برای خرید ۷۹۹ هزار سکه یک ماهه یک هزار و ۲۷۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان پرداخت کردند که البته با توجه به قیمت ۲ میلیون تومانی سکه در حال حاضرارزش این میزان سکه یک هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان خواهد بود.


رشد قیمت سکه در بازار موجب شد تا اختلاف قیمت ۴۱۰ هزار تومانی برای هر سکه طی حدود سه هفته ایجاد شود و بر این اساس می‌توان گفت که خریداران سکه به ازای هر قطعه ۴۱۰ هزار تومان سود کردند. البته از امروز با توجه به توزیع سکه‌ها و افزایش عرضه در بازار پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها کاهش یابد.


بر اساس آمار در مجموع حدود ۷ میلیون و ۶۵۰ هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی برای تحویل از امروز تا سال ۹۹ پیش فروش شده که  بیشترین میزان پیش خرید سکه در استان تهران و اصفهان بوده و سکه‌ها توسط ۱۱۴ هزار و ۴۶۳ نفر پیش‌ خرید شده که میانگین تعداد برای هر نفر ۶۷ سکه است.


برچسب ها: سکه پیش فروش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر