در ماه آوریل؛

کسری حساب جاری ترکیه به ۵.۴۳ میلیارد دلار رسید

بانک مرکزی ترکیه کسری حساب جاری این کشور را در ماه آوریل ۵.۴۳ میلیارد دلار اعلام کرد که حاکی از رشد ۱.۷ میلیارد دلاری دارد.
کد خبر : ۸۷۰۴۷
لیر و ریال

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از روزنامه هاریت دیلی ترکیه، بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد کسری حساب جاری این کشور در ماه آوریل سال جاری میلادی به ۵.۴۳ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۷ میلیارد دلار افزایش نشان می دهد.


بر اساس گزارش بانک مرکزی ترکیه با توجه به تراز پرداخت ها، کسری حساب جاری این کشور در ۱۲ ماه منتهی به آوریل به تقریبا ۵۷.۱ میلیارد دلار رسید. همچین کسری حساب جاری این کشور در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی هم ۲۱.۸ میلیارد دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی ۹.۷ میلیارد دلار افزایش نشان می دهد.


افزایش کسری حساب جاری ترکیه در ماه آوریل عمدتا به افزایش کسری ۱.۸۲ میلیارد دلاری کالا و خروج سرمایه ۵.۴۹ میلیارد دلاری و نیز افزایش ۲۷۹ میلیون دلاری در کسری درآمد اولیه که به رقم ۱.۴۹ میلیارد دلار رسید، نسبت داده می شود.


البته در ماه آوریل بخش گردشگری ۱.۱۲ میلیارد دلار سرمایه به ترکیه وارد کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶۶ میلیون دلار افزایش نشان می دهد. بر اساس اطلاعات بانک مرکزی ترکیه، درآمد سرمایه گذاری باتوجه به درآمد اولیه در ماه آوریل حاکی از خروج سرمایه ۱.۴۲ میلیارد دلاری دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶۹ میلیون دلار افزایش نشان می دهد.


بر پایه این گزارش، کسری حساب جاری سالانه ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی در حدود ۴۷.۳ میلیارد دلار ثبت شده که این رقم برای سال ۲۰۱۶ میلادی ۳۳.۱ میلیارد دلار است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر