واکنش ترکیه به تحریم‌های جدید آمریکا درباره ایران

وزیر اقتصاد ترکیه گفت: تصمیم آمریکا در مورد توقف خرید نفت از ایران برای ترکیه لازم الاجرا نیست و ترکیه فقط منافع ملی خود را دنبال می کند.
کد خبر : ۸۷۷۱۸
پرچم ایران

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از روزنامه ترکیه ای «هاریئت»، «نیهات زیبکچی» وزیر اقتصاد ترکیه گفت: تصمیم اتخاذ شده از سوی ایالات متحده در مورد ممنوعیت واردات نفت از ایران برای کشورهای همپیمان خود برای ما لازم الاجرا نیست. البته ما از تصمیم سازمان ملل پیروی خواهیم کرد و غیر از این فقط منافع ملی خود را دنبال می کنیم.


وزیر اقتصاد ترکیه در ادامه گفت: به کشور دوست خود یعنی ایران توجه خواهیم کرد تا ایران با اقدامات ناجوانمردانه مواجه نشود. در همین حال وزارت خارجه ترکیه در اوایل هفته گذشته از تمام همپیمانان خود خواست تا خرید نفت خام از ایران را به طور کامل پایان دهند؛ این در حالی است که بسیاری از آنها در حال تلاش برای پیدا کردن راهی در بحبوحه تحریم ها هستند و از طرفی هم بسیاری از کشورها در حال کاهش خرید نفت از ایران هستند.


اما کشورهای ژاپن، کره جنوبی، هند و کشورهای اروپایی اعلام کرده اند که خرید نفت از ایران را ادامه خواهند داد. اتحادیه اروپا به طور خاصی در مورد وضعیت فعلی نگران است چون تلاش می کند که ایران از قرار داد هسته ای خارج نشود.


برچسب ها: ایران نفت ترکیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر